K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2011, 22:52   #1
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
En meget glædelig dag, men hvad nu ? ? ?

Jeg fik for snart et års tid siden konstateret at jeg har Fibromyalgi.

Jeg har i dag fået svar fra beskæftigelsesankenævnet, efter at have anket Frederiksberg kommunes afslag på fleksjob, og det var positivt, jeg er blevet tildelt fleksjob.

Nu står jeg så og fornemmer at jeg skal forfra med kommunen, og slide og slæbe for at komme videre, derfor håber jeg at jeg kan få noget hjælp her.

Hvad gør jeg fremadsigtet, hvilken indtægt er jeg berettiget til fremadrettet og hvordan skal jeg forholde mig ?

Jeg har ingen indtægt haft siden afslaget fra kommunen, er den positive anke med tilbagevirkende kraft således at Frederiksberg kommune skylder mig penge tilbage fra den dag de gav mig afslag på fleksjob, og mine sygedagpenge sluttede ?


YRMB
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 23:04   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tillykke med din sejr.

Såfremt det var sygedagpenge, du var på, inden de stoppede den ved deres afgørelse (afslag på fleksjob) i kommunen dengang, så vil du overgå til ledighedsydelse.

Det burde være i tilbagevirkende kraft fra den dag, de gav dig afslag på fleksjob. Forhåbentligt står det også i nævnets afgørelse.

Hvis du ikke snart hører fra kommunen, så kontakt dem endelig, da du har retten til at få de penge, og de skal nu så hjælpe dig videre i systemet som visiteret fleksjobber.

Du kan læse mere om fleksjobordningen her:
http://www.clh.dk/?id=1474

Husk du også har retten til at vælge et 6 ugers selvvalgt uddannelse i den første tid du er ledig som fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 23:12   #3
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Det er intet nævnt i nævnets afgørelse mht til om jeg skal have en ydelse med tilbageværende kraft, men er der ikke klare regler for det ?


YRMB


Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Tillykke med din sejr.

Såfremt det var sygedagpenge, du var på, inden de stoppede den ved deres afgørelse (afslag på fleksjob) i kommunen dengang, så vil du overgå til ledighedsydelse.

Det burde være i tilbagevirkende kraft fra den dag, de gav dig afslag på fleksjob. Forhåbentligt står det også i nævnets afgørelse.

Hvis du ikke snart hører fra kommunen, så kontakt dem endelig, da du har retten til at få de penge, og de skal nu så hjælpe dig videre i systemet som visiteret fleksjobber.

Du kan læse mere om fleksjobordningen her:
http://www.clh.dk/?id=1474

Husk du også har retten til at vælge et 6 ugers selvvalgt uddannelse i den første tid du er ledig som fleksjobber.
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2011, 23:25   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
flexjob og sygedagpenge er to ting
så hvis du ikke har fået medhold i sygedagpenge stop
så beholder du den ydelse du har nu, indtil du finder et job

for du har vel klaget over både flexjob og sygedagpenge

men det vil stå i din afgørelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 06:40   #5
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Mine sygedagpenge stoppede ved afslaget på fleksjob, 31 december 2010, da jeg ikke længere var berettiget til dem, i den mellemliggende periode har jeg ingen indtægt haft, eller ydelse modtaget.

Jeg har ikke direkte klaget over sygedagpenge stoppet, og sygedagpenge / ledighedsydelse er ikke nævnt i afgørelsen fra nævnet, betyder det at afgørelsen ikke er med tilbagevirkende kraft ?


YRMB


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
flexjob og sygedagpenge er to ting
så hvis du ikke har fået medhold i sygedagpenge stop
så beholder du den ydelse du har nu, indtil du finder et job

for du har vel klaget over både flexjob og sygedagpenge

men det vil stå i din afgørelse
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 13:51   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af YRMB Se meddelelser
Mine sygedagpenge stoppede ved afslaget på fleksjob, 31 december 2010, da jeg ikke længere var berettiget til dem, i den mellemliggende periode har jeg ingen indtægt haft, eller ydelse modtaget.

Jeg har ikke direkte klaget over sygedagpenge stoppet, og sygedagpenge / ledighedsydelse er ikke nævnt i afgørelsen fra nævnet, betyder det at afgørelsen ikke er med tilbagevirkende kraft ?


YRMB
Hmm jeg er lidt forvirret. Klagede du ikke over stop af sygedagenge?
Søgte du selv om fleksjob?

Hvis du er i tvivl om, hvad afgørelsen egentlig skal hjælpe dig fremover, så ring til nævnet, så må de forklare, hvad afgørelsen betyder for dig her og nu.
Det er nok for svært for os herinde vurdere, hvad din afgørelse betyder, når vi ikke kan læse den og ikke kender til hele din sag.

Hvis der står ordet "hjemvisning" i nævnets afgørelse, så skulle sagen gøres om i jobcentret. Men jeg kan ikke lige finde ud af, om der er her tale om sygedagpengesag (klage over stop af sygedagpengeydelse). Eller har de bare sådan lige stoppet sygedagpengene, fordi de gav afslag på fleksjob. De skal jo begrunde afslaget på stop af sygedagpenge. Sygedagpengestop og ansøgning om fleksjob er jo 2 ting.........

Jeg synes du skal ringe til nævnet og få tingene afklaret, hvad der skal ske nu osv... også mht. sygedagpengene, som blev stoppet dengang.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 13:57   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Mener da jeg har set et sted om en der fik udbetalt særlig ydelse fra hele den periode med tilbagevirkende kraft.. prøv at søg lidt på det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 16:39   #8
YRMB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 18
Styrke: 14
YRMB er ny på vejen
Nej, jeg klagede ikke over stop af sygedagpenge, det var der ingen der fortalte mig jeg skulle gøre, jeg klagede over afslaget på fleksjob.

Jeg har været hele møllen igennem, startende med § 56, derefter permanent sygemeldt på sygedagpenge, arbejdsprøvning, udarbejdelse af ressource profil, indstilling til fleksjob af Frederiksberg Kommune, afslag på denne fulgt op af endnu et afslag, og til slut blev afgørelsen ændret af et enigt nævn, der ligefrem skriver at det er åbenbart at jeg ikke skal tilbydes flere foranstaltninger for at komme pi beskæftigelse på ordinære vilkår.

Mine sygedagpenge blev afsluttet pga. afslag på fleksjob, kopi af brevet jeg modtog fra Frederiksberg kommune med begrundelse af dagpengestop vedhæftet.


YRMB


Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hmm jeg er lidt forvirret. Klagede du ikke over stop af sygedagenge?
Søgte du selv om fleksjob?

Hvis du er i tvivl om, hvad afgørelsen egentlig skal hjælpe dig fremover, så ring til nævnet, så må de forklare, hvad afgørelsen betyder for dig her og nu.
Det er nok for svært for os herinde vurdere, hvad din afgørelse betyder, når vi ikke kan læse den og ikke kender til hele din sag.

Hvis der står ordet "hjemvisning" i nævnets afgørelse, så skulle sagen gøres om i jobcentret. Men jeg kan ikke lige finde ud af, om der er her tale om sygedagpengesag (klage over stop af sygedagpengeydelse). Eller har de bare sådan lige stoppet sygedagpengene, fordi de gav afslag på fleksjob. De skal jo begrunde afslaget på stop af sygedagpenge. Sygedagpengestop og ansøgning om fleksjob er jo 2 ting.........

Jeg synes du skal ringe til nævnet og få tingene afklaret, hvad der skal ske nu osv... også mht. sygedagpengene, som blev stoppet dengang.
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  job.jpg
Visninger: 274
Størrelse:  433,6 Kb
ID: 270  
YRMB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 16:47   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du har krav på fleksjob fra den dato du har fået afslaget... for ankenævnet har jo netop omstødt den afgørelse..

Det betyder også at du har haft krav på særlig ydelse i den periode, siden du ikke har kunnet få KH.
Du burde have fortsat direkte fra sygedagpenge til ledighedsydelse, men er ikke sikker på du har krav på det nu, når der ikke er klaget over stop af sygedagpenge.

Men jeg tror du har krav på at få udbetalt særlig ydelse med tilbagevirkende kraft for hele den periode...

Så når du nu finder ud af hvilken ydelse du skal have, så søg med tilbagevirkende kraft, til den dato du fik afslaget....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2011, 16:50   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af YRMB Se meddelelser
Nej, jeg klagede ikke over stop af sygedagpenge, det var der ingen der fortalte mig jeg skulle gøre, jeg klagede over afslaget på fleksjob.

Jeg har været hele møllen igennem, startende med § 56, derefter permanent sygemeldt på sygedagpenge, arbejdsprøvning, udarbejdelse af ressource profil, indstilling til fleksjob af Frederiksberg Kommune, afslag på denne fulgt op af endnu et afslag, og til slut blev afgørelsen ændret af et enigt nævn, der ligefrem skriver at det er åbenbart at jeg ikke skal tilbydes flere foranstaltninger for at komme pi beskæftigelse på ordinære vilkår.

Mine sygedagpenge blev afsluttet pga. afslag på fleksjob, kopi af brevet jeg modtog fra Frederiksberg kommune med begrundelse af dagpengestop vedhæftet.


YRMB

Hejsa nu hvor jeg læser den afgørelse fra din kommune, kan jeg godt se, at de stoppede sygedagpengene, bare fordi du selv søgte om fleksjob og fik afslag. Men tror også det ser ud til, at fordi forlængelsesmulighederne ikke var til stede længere. Det undrer mig, at de ikke selv fandt ud af, om du skulle have fleksjob eller førtidspension. Var de ved at kaste dig ud på kontanthjælp da, hvis du ikke selv søgte om fleksjob? For så synes jeg godt nok, det er edddermand dårligt af dem at sende dig ud i så meget og så have dig i forlængelsen for at finde ud af, om du skulle have førtidspension eller fleksjob og alligevel gav dig afslag på fleksjob - mystisk!

Hvis der ikke står i nævnets afgørelse om, hvornår din ledighedsydelse er gældende fra, så synes jeg du må ringe til nævnet og forhøre dem ad - for at være sikker.

Jeg tror nu nok, at det er i tilbagevirkende kraft. Fra den dag de gav dig afslag på fleksjob.

Når man kommer fra sygedagpenge går man nemlig over til ledighedsydelse, når man bliver visiteret som fleksjobber.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
psygisk" udbrændt så meget,at det konstant" sidder på helbredet. hvad gør jeg. annech Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 21-08-2012 06:22
Glædelig Jul Peppe Alt det andet 12 12-12-2011 09:03
Hvad kommer jeg reelt til at miste, hvis vi flytter sammen? Har meget brug for svar. Evaave Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-11-2009 00:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension