K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-02-2011, 21:26   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
jeg kan ikke finde nogen steder hvor der står at man skal have en telefon, kun en postadresse. der er en regel om at kommunikation kan foregå elektronisk hvis borgeren ønsker det og ellers på papir.

http://webcache.googleusercontent.co...=www.google.dk

På østerbro's link fandt jeg følgende:
"Kommunikationen med borgeren

580. Det er ikke alle borgere, der har adgang til en computer. Når en offentlig myndighed kommunikerer med en borger, kan myndigheden derfor ikke forlange, at borgeren skal modtage digitale henvendelser fra myndigheden. Der skal foreligge et (eventuelt stiltiende) samtykke fra borgeren om, at han eller hun ønsker at kommunikere digitalt med myndigheden. Et sådant stiltiende samtykke kan efter omstændighederne foreligge, hvis borgeren har sendt en e-post til myndigheden. Derimod må det antages, at det næppe kan fortolkes som accept af en digital korrespondance med myndigheden, hvis borgeren fx anvender en digital blanket på en myndigheds hjemmeside. Dette gælder naturligvis ikke, hvis borgeren fx ved en markering på blanketten udtrykkeligt ønsker at kommunikere digitalt.

Myndigheden kan således ikke kræve, at borgeren skal modtage kommunikation fra myndigheden digitalt uden et samtykke fra borgeren. Myndigheden kan heller ikke henvise til at man kan få adgang til internettet på fx biblioteker.

581. Korrespondance mellem borgeren og myndigheden skal ske via en sikker forbindelse, hvis der indgår personfølsomme oplysninger i kommunikationen. Alle myndigheder har forpligtet sig til at have en officiel sikker e-postkasse, der gør det muligt for borgerne at sende sikker og fortrolig e-post til myndighederne. Der henvises til punkt 583 for en nærmere beskrivelse af eDag1 og eDag2.
"

Jeg tænker, at den vel også må gælde den anden vej rundt, at hvis borgeren ikke ønsker kontakt via telefon så kan det vel heller ikke kræves.
Af ovenstående synes jeg det fremgår, at kommunikation via mail anses for at være det mest almindelige/foretrukne.

Den ville jeg helt klart lægge ved en klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sanktioneret for at være syg? Kontanthjælp.. Nødråb Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 03-09-2012 15:46
Sanktioneret til kontanthjælp i arbejdsprøvning Teletrold Spørgsmål ang fleksjob 9 21-04-2012 10:20
Kontanthjælp/ledighedsydelse Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 3 07-04-2010 19:37
ledighedsydelse til kontanthjælp??? kirsten01 Spørgsmål ang fleksjob 4 26-01-2010 18:39
kontanthjælp / ledighedsydelse Larzini Spørgsmål ang fleksjob 1 18-08-2008 16:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension