K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2010, 22:44   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Som Anna skriver, så tildeles div overførselsindkomser ud fra arbejdsevne og IKKE ud fra diagnoser.

Kender du Lars Lilholdt´s sang Fandens fiolen?? hvis ikke så hør den, altså virkelig hør hvad de synger http://www.youtube.com/watch?v=_rlPeagXU04 det er dig der er Christen.

Med mindre du kan magte et ganske alm job, vil jeg på det kraftigste FRARÅDE!!! dig at sælge din sjæl til djævlen, for det vil være det du gør, ved at sygemelde dig, uden sygemelding ingen afklaring ingen afklaring ingen fleks eller FP, rejsen til selve afklaringen, om du skal det ene eller det andet, er LANG og sej, og uhyggelig mange havner på en KHJ, mens de venter (for dit vedkommende vil det betyde at, når du har modtaget sygedagpenge i et år, og ikke kan få det mere, så skal du skal leve af din opsparing før du kan få udbetalt penge) fordi ventetiden snilt kan tage 5 år, vi ser flere og flere der har været 10 år i systemet uden afklaring (jeg selv inklusiv, så nu lever 5 mennesker af ca 2000 pr måned) 20 år og mere ser vi faktisk også, så hvis du kan sætte de næste ca 10 år af til at overleve på en KHJ, så gå du bare i gang.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 22:45   #12
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Nej, jeg er 20 år og arbejder fuldtid på fabrik, hvor jeg har lidt over 10.000 kr. udbetalt om måneden. Har ingen uddannelse udover 10. klasse og bor hjemme hos mor og far, så pengene går til opsparing.

Indtil videre har jeg ikke været i arbejdsprøvning eller lignende, men det lyder som om, at jeg ikke skal sætte næsen op efter pension. Måske er fleksjob den bedste løsning.

Hvad med jer? Er i førtidspensionister eller fleksjobbere, og hvad fejler I?
Hvorfor mener du at fleksjob er den bedste løsning for dig, har du problemer med dit "normale" arbejde og på hvilken måde?

Jeg er selv 42 år og har været indkøber på arbejdsmarkedet i 17 år men lider nu at varig generaliseret angst, somatisering og personligheds forstyrrelse blandet type. Jeg er pt. desværre på vej mod pension, men ved ikke om det er noget der generelt giver pension, min arbejdsevne rækker dog ikke til andet. Da jeg var 20 år tænkte jeg ikke på at gå på pension, heller ikke med de ADHD træk som jeg også besidder, så vi må da hører hvad det får dig på de tanker så vi kan hjælpe dig.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 00:06   #13
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Nej, jeg er 20 år og arbejder fuldtid på fabrik, hvor jeg har lidt over 10.000 kr. udbetalt om måneden. Har ingen uddannelse udover 10. klasse og bor hjemme hos mor og far, så pengene går til opsparing.

Indtil videre har jeg ikke været i arbejdsprøvning eller lignende, men det lyder som om, at jeg ikke skal sætte næsen op efter pension. Måske er fleksjob den bedste løsning.

Hvad med jer? Er i førtidspensionister eller fleksjobbere, og hvad fejler I?
Mild asperger kombineret med fuldtidsarbejde, er altså på ingen måde noget der kan få nogen til at bevillige en pension, så lad være med at spilde dit liv på at søge !
Fleksjob, skulle der umiddelbart heller ikke være nogen grund til at søge, da du klarer fuld tid !

Sidst redigeret af Engel; 12-12-2010 kl. 00:07. Årsag: tegn sætning forkert
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 00:41   #14
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Jeg har fået konstateret Aspergers syndrom i mild grad efter indlæggelse på en psykiatrisk afdeling i seks uger.

Ville I søge om førtidspension?
uhh haa hvor kunne du få den tanke du er ung og er først lige kommet igang med arbejdslivet.. vær du istedetfor lykkelig for at du har et job..

skulle du på et tidspunkt komme ud for at det skulle komme på tale med en sygemelding kommer du med stor sansynlighed ud for at du ender på en sten..

for som sygemeldt i dag gør kommunen alt for at du skal i arbejde igen. og når de ser sit snit til det kommer du på bistand.. for som 20 har du ikke optjent ret til hjælp fra din fagforening.. og når man ejer noget på bistand..

JA så kommer du til at leve for din opsparing ind til den er væk. og først der efter kan du søge bistand..

så gør du bare alt for at beholde dit job, så du endag kan komme ud og bo for dig selv og blive selvforsørgende.. det vil i længten være den bedste invistering og tanke for din i fremtiden
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 02:12   #15
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KMH22081990 Se meddelelser
Jeg har fået konstateret Aspergers syndrom i mild grad efter indlæggelse på en psykiatrisk afdeling i seks uger.

Ville I søge om førtidspension?
Du har bestemt ingen grund til at søge om førtidspension bare fordi du har aspergers. Umiddelbart er der ingen grund til, hvorfor du ikke skulle kunne få et rimeligt normalt liv

Jeg er 42 år og har aspergers. Jeg har taget en videregående uddannelse, samt haft et godt undervisningsjob i en årrække. Jeg er alene med to børn

At jeg nu står i en situation, hvor førtidspension er min fremtid, skyldes at jeg først i år har fået diagnosen. Jeg har forsøgt at leve mit liv som 'normal', på 'normales' vilkår. Jeg har levet i skam over ikke at kunne leve op til andres forventninger, da jeg ikke forstod mine egne begrænsninger. Har presset mig selv ud over evne i mange år.

Resultatet er at jeg nu har fået tillægsdiagnoserne angst og kronisk belastningssyndrom. Det er på grund af dem, jeg er nødt til at søge førtidspension

Du er heldig. Du er kun 20 år, og du ved allerede hvad der er galt med dig. Det betyder også at du kan indrette dit liv efter dine begrænsninger. Du forstår hvorfor du ikke kan bestemte ting, og fremfor at udøve vold på dig selv ved at forsøge at gøre disse ting, har du en god begrundelse for, hvorfor du ikke kan

Du skal lære at sige fra. Acceptere det du kan, og ikke kan. Planlægge og tage dine forholdsregler. Undgå at sætte dig selv i situationer, der vil presse og stresse dig

Som asperger har du brug for at dit liv er i faste rammer, så vidt muligt. Det har du allerede i form af dit arbejde. Ingen grund til at ændre på det
Du skal dog være opmærksom på, hvis der er ting, du ikke kan i forhold til din arbejdssituation. Feks hvis du pludselig kan blive sat til andre arbejdsopgaver, og det stresser dig forkert. Fremfor at spille helt, skal du snakke med din chef, og bede om særlige hensyn

Hvis din hjerne kører på højtryk og du ikke kan sove om natten fordi noget stresser dig, er du nødt til at ændre på det. Du kan bare ikke tåle det samme som andre. Men fordi du har den viden du har, har du også alle muligheder for at indrette dit liv så du ikke provokeres forkert alt for meget

Det er fint du stadig bor hjemme hos dine forældre, så du har den stabilitet og tryghed. Men du kan altså sagtens flytte for dig selv

Tro mig når jeg siger, at du bestemt ikke vil ende, hvor jeg er. Du er ung og stærk og kan slet ikke forestille dig, hvad det vil sige at være nedbrudt på krop og sjæl. Hvis du er smart, gør du ALT hvad du kan for at undgå det. Og det vil sige at se din diagnose i øjnene, acceptere den, lære at elske dig selv med den, og indrette dit liv efter den
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 02:35   #16
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Det er altid godt at generalisere om noget man ikke ved noget om !!!
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
for som 20 har du ikke optjent ret til hjælp fra din fagforening...
Godt det snart er jul, for det der er en AND !

Selvfølgelig har man til en hver tid ret til hjælp fra sin fagforening, det er ikke noget man optjener ret til !!!
Er man i fagforening kan man få alt det faglige støtte og evt. støtte fra socialrådgiver (de har socialrådgiver i min), man har behov for fra dag 1 !!!

Hvis du snakker om økonomisk støtte, er det måske A-kasse du taler om.
Og der kan man da sagtens have ancinnitet til dagpenge som 20 årig !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 12:09   #17
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Citat:
Nej, jeg er 20 år og arbejder fuldtid på fabrik, hvor jeg har lidt over 10.000 kr. udbetalt om måneden. Har ingen uddannelse udover 10. klasse og bor hjemme hos mor og far, så pengene går til opsparing.
Du arbejder fuldtid bliv endelig ved med det, hvis du kan. Det undre mig dog at du "kun" har 10.000 udbetalt. Hvad er din timeløn? og hvad arbejder du med? der er en mindsteløn inden for alle faggrupper!

@Maja-bell

Citat:
og når de ser sit snit til det kommer du på bistand.
Citat:
Formue

Du kan ikke få kontanthjælp eller starthjælp, hvis du eller din ægtefælle har formue. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr. per person.

Formue er for eksempel penge og værdier, som let kan omsættes til penge. Også biler og sommerhuse anses som formue.
Da KMH22081990 spare lønnen op vil kontanthjælp ikke kunne komme på tale så længe opsparingen overstiger 10.000,- Desuden er kontanthjælp for unge under 25 Hjemmeboende - 3.065 kr. (2010). Bestemt ikke noget at stræbe efter!

Jeg synes desuden ikke det fremgår klart om KMH22081990 er medlem af en fagforening og A-kasse. Men hvis h*n er er følgende regler gældende hvis du skal kunne få af A-kassen ved ledighed.

1. Medlem i helt et år OG
2. Have haft mindst 1924 arbejdstimer.

Håber det hjalp lidt!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 12:35   #18
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hvor er den her tråd bare god. Jeg vil linke til den hver gang der er nogen i en debat, der påstår at K10 brugere sidder sammen for at finde ud af hvordan de bedst kan snyde systemet, denne tråd beviser jo det stik modsatte.

Mvh

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 12:57   #19
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ragdoll kan kun give dig ret ..

Og en ting kan jeg da heller ikke lade være med at tænke på og det er at vi altid snakker om at det hjælper gevaldigt hvis folk kommer i god tid .. og her kan vi da sige det er rigtig god tid ...

Jeg kender en del aspergere og der er ingen tvivl om at nogen af dem får det svært senere hen , derfor syntes jeg at det er en rigtig god ide hvis du KMH22081990 gemmer og læser Katharina`s link der er rigtig meget godt og seriøst læsestof ...

Jeg kender folk i slut tyverne med asperger som ville ønske at de havde vidt lidt mere om hvad det var de havde og hvordan det fungerede for der er forbyggende hjælp at hente med sådan en diagnose så du forhåbentligt ikke ryger ind i de samme problemer som mange andre med aspergerer oplever ..

Så du skal være rigtig glad for at du så tidligt har fået en diagnosen og ved hvad det drejer sig om (eller kan komme i kontakt med foreninger der ved hvad det drejer sig om ) for det kan lette din gang ganske meget på arbejdsmarkedet ....

Så gem linkene og sæt dig ind i din diagnose (som jo heldigvis er af lettere grad ) og forhåbentligt på den måde kan bibeholde en god og lang tilknytning til arbejdsmarkedet ... dejligt at du har job ... MEN så kommer der lige et lille men fra en mor til en 20 årig selv...

Mon ikke det med din diagnose ville være en god ide at tænke uddanelse en der ville være god til at kombinere med asperger .... nå bare lige en lille sidebemærkning ..

ufaglært arbejde har det desværre med at ødelægge kroppen i længden .. et par år til at skrabe penge sammen det kan være en god ide .. men i længden risikere du desværre mange fysiske skavanker oveni og det er nok ikke lige det du har behovet for oven i det du allerede har ...

Men uanset hvad held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 12-12-2010, 14:21   #20
KMH22081990
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2010
Lokation: Helsingør
Indlæg: 39
Styrke: 14
KMH22081990 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Du arbejder fuldtid bliv endelig ved med det, hvis du kan. Det undre mig dog at du "kun" har 10.000 udbetalt. Hvad er din timeløn? og hvad arbejder du med? der er en mindsteløn inden for alle faggrupper!

@Maja-bell

Da KMH22081990 spare lønnen op vil kontanthjælp ikke kunne komme på tale så længe opsparingen overstiger 10.000,- Desuden er kontanthjælp for unge under 25 Hjemmeboende - 3.065 kr. (2010). Bestemt ikke noget at stræbe efter!

Jeg synes desuden ikke det fremgår klart om KMH22081990 er medlem af en fagforening og A-kasse. Men hvis h*n er er følgende regler gældende hvis du skal kunne få af A-kassen ved ledighed.

1. Medlem i helt et år OG
2. Have haft mindst 1924 arbejdstimer.

Håber det hjalp lidt!
Tjener 75 kr. i timen. Ville selvfølgelig gerne have 106 kr. i timen, som er mindstelønnen pr. 1. marts 2011, men tør ikke af frygt for fyring.

Skal stoppe til sommer på fabrikken, hvorefter jeg fortsætter på hg (handelsskolernes grunduddannelse) igen og gør det sidste skoleår færdigt.

Derefter håber jeg på beskæftigelse i specialbutik eller som kontorassistent, men er endnu ikke afklaret fuldstændig. Det er også lige meget, for jeg kan først gå på pension som 72-årig, hvis jeg ikke er blevet millionær inden da. Pensionsopsparingen investeres i Novo Nordisk-aktier, som stiger temmelig kraftigt for tiden.

Sidst redigeret af KMH22081990; 12-12-2010 kl. 14:24.
KMH22081990 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søge førtidspension på § 17 pimpek Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 06-02-2012 22:15
Kan man søge § 34 på Førtidspension? Indiansummer Alt det andet 6 07-12-2009 21:14
Søge Førtidspension dittemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-07-2009 16:44
At søge om førtidspension ButterflyGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-09-2008 22:47
Jeg er selv ved ar søge førtidspension. Jessica At søge førtidspension 0 12-06-2006 13:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension