K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 20:27   #51
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kunne du jo så bare skrive..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 20:32   #52
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Wink

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det kunne du jo så bare skrive..
Det bev måske lidt uforståeligt, det første jeg skrev, men nu skulle der jo så ikke være nogen tvivl om hvad det betød.

Tak for påmindelsen, så jeg kunne uddybe
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:05   #53
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Det var såmænd skrevet i den hensigt at påpege, at det jeg kommenterede var noget underligt noget !

advokaten må godt lave numre, det må revisoren ikke", stod der !!!"
Altså en opfordring til at omgås med lovgivningen, ved at vælge den rigtige faggruppe til at udføre agten !

Og opfordringer til fusk, synes jeg egentlig ikke hører til her !
Ganske enig...Men personligt tog jeg det nu også mest som en "sjov" fagjoke...ála

"Malerens kit og fusk dækker over tømmerens sjusk"... osv-osv

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:18   #54
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
En ting er en revisors mening, en anden er lovgivning om fleksjob, hvilket en revisor formodentlig ikke aner en dyt om !

Fakta her er da, at du da ihvertfald ikke aner en dyt om hvad du udtaler dig om.
Det er faktisk en velkendt konstruktion,som er helt lovlig,så jeg forstår ikke helt,hvor du vil hen med dit vrøvl.
Hvis du bliver ansat i Netto, så er du jo heller ikke ansat hos A.P. Møller, selvom han har en fond, der ejer et selskab, der igen ejer....osv, som så i sidste ende ejer Netto. Det hele handler om noget så simpelt: Er du beslutningstager i firmaet, eller er du ansat.Længere er den ikke
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:30   #55
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Demo Se meddelelser
Vi ved faktisk lidt af hvert os revisorer men nok om det.
Peter, du kan stifte et holdingselskab som har et 80 Aps, hvis du sørger for ikke at sidde i bestyrelsen i Apsèt, kan man vurdere at du er så langt fra beslutningerne at du rent faktisk kan blive ansat i Apsèt, det er en model der bliver brugt af dem som har iværksætterdriften i sig, og som er blevet fleksjobbere uden at have været selvstændig før.
På den måde kan du faktisk få refusion til din egen løn fra Apsèt
Men tal med både advokat og revisor først, og husk ingen siger det, men "advokaten må godt lave numre, det må revisoren ikke"

Og held og lykke med dit projekt, det er dejligt at se når nogen af os tager kampen op med de der "mennesker" inde på kommunen.

M.v.h. Demo

Enig omkring fagligheden mellem revisorer og fleksloven... -for en af ulemperne ved at etablere et holdingselskab, er, at der hvert år skal udarbejdes årsrapport for holdingselskabet og eventuelt også et koncernregnskab, endvidere skal årsrapporten revideres og offentliggøres. Og der er jo tidligere henvist til fakta omkring dét, at være selvstændig.

Så også "held og lykke" herfra(i får brug for det)... -skal dog beklage at fleksloven netop er blevet forringet(da det vil ramme mange uskyldige). Men det kunne jo - desværre - ikke være anderledes når vores "kære" ministrer og embedsmænd læser alle de absurde indlæg/artikler og klagebreve der hele tiden ser dagens lys


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 08-12-2010 kl. 00:35. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:31   #56
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Teletrold Se meddelelser
Fakta her er da, at du da ihvertfald ikke aner en dyt om hvad du udtaler dig om.
Det er faktisk en velkendt konstruktion,som er helt lovlig,så jeg forstår ikke helt,hvor du vil hen med dit vrøvl.
Hvis du bliver ansat i Netto, så er du jo heller ikke ansat hos A.P. Møller, selvom han har en fond, der ejer et selskab, der igen ejer....osv, som så i sidste ende ejer Netto. Det hele handler om noget så simpelt: Er du beslutningstager i firmaet, eller er du ansat.Længere er den ikke
Selvom du ikke mener jeg har forstand på det du udråber dig til ekspert i, så kender jeg da loven, og der fremgår KLART at man ikke må stifte firma eller anden form for virksomhed, når man først er godkendt til fleks.

Længere er den ikke, uanset hvad du synes !

Start af virksomhed, fører til automatisk opløsning af fleksaftale med kommunen, idet man så antages at kunne klare sig selv.
Og det er faktisk uanset om der er aktivitet i firmaet eller ej !
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:44   #57
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Selvom du ikke mener jeg har forstand på det du udråber dig til ekspert i, så kender jeg da loven, og der fremgår KLART at man ikke må stifte firma eller anden form for virksomhed, når man først er godkendt til fleks.

Længere er den ikke, uanset hvad du synes !

Start af virksomhed, fører til automatisk opløsning af fleksaftale med kommunen, idet man så antages at kunne klare sig selv.
Og det er faktisk uanset om der er aktivitet i firmaet eller ej !
Det er også som jeg har fået det af vide...Bland andet det som står i Flexlovens paragraf ét eller andet!

Men grunden til at jeg startede topic var at jeg har fået så mange modstridne udsagn om dette også fra sagsbehandlere, som siger at jeg må man godt..hvis man (bla-bla) osv....

Det som jeg fandt interessant var at finde ud af om nogle her viste noget og havde indputs jeg evt kunne bruge...og det ser ud til at...trods loven...kan det åbentbart nogle steder lade sig gøre?....;-)

Jeg har dog på ingen måde til hensigt at bryde denne (loven) personligt...og venter med glæde til den dag jeg kan gøre det :-).,,Og den dag kommer...ingen tvivl om det ;-).

Tiden...ohhh den tid...:-)

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:45   #58
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Selvom du ikke mener jeg har forstand på det du udråber dig til ekspert i, så kender jeg da loven, og der fremgår KLART at man ikke må stifte firma eller anden form for virksomhed, når man først er godkendt til fleks.

Længere er den ikke, uanset hvad du synes !

Start af virksomhed, fører til automatisk opløsning af fleksaftale med kommunen, idet man så antages at kunne klare sig selv.
Og det er faktisk uanset om der er aktivitet i firmaet eller ej !


Hmmm, der er da kommuner der henviser boligløse til lejelejligheder, hvor der efterfølgende er et krav om CVR nr. før man kan blive godkendt som lejer ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 00:49   #59
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hmmm, der er da kommuner der henviser boligløse til lejelejligheder, hvor der efterfølgende er et krav om CVR nr. før man kan blive godkendt som lejer ???


.
Det er da bestemt også noget der matcher en person der evt. er på bistandshjælp, at skulle have CVR nr
Bistandshjælp og udvidet selvangivelse, kan i se hvor godt de to ord klæder hinanden ?
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 01:04   #60
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Det er da bestemt også noget der matcher en person der evt. er på bistandshjælp, at skulle have CVR nr
Bistandshjælp og udvidet selvangivelse, kan i se hvor godt de to ord klæder hinanden ?
Vil se skide godt ud :-O...

Kh

Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Blev lovet opstart §18 4 dec - ingen kontakt siden (svær socialfobi) thoughtfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-03-2013 15:46
samleverske´s opstart af virksomhed zakko Spørgsmål ang fleksjob 4 23-05-2012 07:39
flex i egen virksomhed 0o-mig-o0 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2011 08:50
Ægtefælles virksomhed JytteK Spørgsmål ang fleksjob 3 27-07-2010 10:56
Opstart på nyt job en del nervøs KatrineB Din historie 9 14-04-2009 15:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension