K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2010, 13:04   #31
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
http://www.socialjura.dk/index.php?i...39c4835e#34680

i §13 i lov om sygedagpenge!
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 13:05   #32
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Du finder det i Sygedagpengeloven.

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=5a39c4835e


§ 12. Kommunen skal på baggrund af oplysningsskemaet efter § 11

og eventuelle andre oplysninger i sagen foretage en visitation i tilknytning

til den første opfølgningsindsats til en af følgende kategorier:

1) Sager, hvor tilbagevenden til arbejdsmarkedet er umiddelbart orestående (kategori 1).
2) Sager med risiko for langvarigt sygdomsforløb eller risiko, hvad angår arbejdsevnen (kategori 2).
3) Sager, hvor lidelsen eller sygdommen medfører et længerevarende sygdomsforløb (kategori 3).


§ 13. Kommunen fastlægger ved visitationen efter § 12 proceduren for opfølgningsforløbet,

herunder hyppighed af den løbende opfølgning.

Stk. 2. I sager, der er omfattet af § 12, nr. 1 og 3, skal der første gang senest følges op inden udgangen af den 8. uge

regnet fra første fraværsdag.

Der skal anden gang senest følges op inden 3 måneder regnet fra første fraværsdag.

Herefter skal der følges op senest hver 3. måned.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 13:41   #33
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hold da op... skulle tro vi havde samme kommune og sagsbehandler.. Er igennem lige nøjagtig det samme lige nu.. Lægen havde også klumret i det.. Jeg tænker på dig... Kæmp videre.. ( kan jeg sagtens sige.. opgiver vist snart selv).. Tager sk... snart et arbejde og knokler mig ihjel...
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 14:03   #34
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Ville jeg også gerne - men tror sku ikke der er nogen arbejdgiver, der vil binde an med en medarbejder, der måske kommer i morgen, og helt sikkert går hjem til middag - den holder ikke ret længe.

Og det er da muligt vi har samme kommune, jeg ved at min kommune næsten er verdensmester i at lave dumme ting. Det gælder både sygedagpengeområdet og mange andre områder.

Jeg kæmper videre, og det skal du da osse. Jeg har fået min læge til at lave en ny lægeerklæring, udfra en skitse som min sagsbehandler i HK har lavet. Så den håber jeg at den vil hjælpe.

Sidder og er ved at lægge den sidste hånd på de bemærkninger, som jeg skal give til kommunen.

Regner med at jeg på en eller anden måde kan få en kvittering på det der kontor for modtagelsen, kan ikke nå at få det sendt som rekommanderet, jeg vil ikke have at de skal kunne påstå at de ikke har fået den i rette tid.

Håber så bare ikke de nokkefår - fortolker - senest 3-9-10 som værende torsdag, det har jo et fortolkningsproblem i min kommune.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 14:13   #35
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Tror min kommune helt har glemt kapitel 6 i dagpengeloven. hmm - der er noget at tage fat på.
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 15:47   #36
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal for guds skyld søge kontanthjælp, da du ellers recikere intet at have, indtil afgørelse.

Du streger blot de linjer der handler om rådighed ud, og vedlægger lægeerklæring.
Du anføre at du selvfølgelig ikke kan skrive under på rådighed, når du er syg, altså ikke tilrådighed, og at det jo ville være bedrageri.
De skal, og giver dig også kontanthjælp alligevel.

Du kan evt sende kopi af ansøgning med sygedagpengesagen.
Husk at få kopi af alt du skriver under på.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2010, 16:04   #37
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ayaa Se meddelelser

Regner med at jeg på en eller anden måde kan få en kvittering på det der kontor for modtagelsen, kan ikke nå at få det sendt som rekommanderet, jeg vil ikke have at de skal kunne påstå at de ikke har fået den i rette tid.

Håber så bare ikke de nokkefår - fortolker - senest 3-9-10 som værende torsdag, det har jo et fortolkningsproblem i min kommune.
Når du afleverer den beder du simpelthen om at få en kvittering på, at de har modtaget den.

Den almindelige fremgangsmåde er, at de tager en kopi af det du afleverer, hvis der er mange sider tages der sædvanligvis en kopi af forsiden, som så kvitteres på.

Og derfor, hvis du har skrevet flere sider, er det en god idé at skrive sidetal på (f.eks.: s. 1 af 3), så kan de ikke senere påstå kun at have modtaget den ene side.

"Senest 3-9-10" betyder "senest fredag", altså ikke "inden 3-9-10".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 00:25   #38
Ayaa
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Ayaa er ny på vejen
Hej alle her på K10

Indtil videre takker jeg for alle de gode råd og vejledninger, sidder og venter på der skal komme svar på partshøringen. Håber på det bedste, selvom jeg får medhold, så slutter sagen ikke her.

Jeg skal til samtale med en sagsbehandler fra kontanthjælpen, ikke fordi jeg tror at jeg kan få noget økonomisk ud af det, men simpelthen fordi jeg skal jo videre i systemet, selvom jeg er syg. Selvom jeg ikke har fået svar på hørringen endnu, så stoppede mine dagpenge den 1 september.

I morgen vil jeg også aflevere en officiel klage, til de forskellige chefer, jeg har besluttet mig for at det ikke var nok med at klage til den teamchef, "min sagsbehandler" hører under. Jeg regner ikke med at få noget ud af det, men en undskyldning vil da være på sin plads. Hvis der ikke sker noget, så kommer klagen en tak videre.

Det kunne måske være noget for magasinet Penge, sad og så programmet vedrørende aktivering af arbejdsløse.

Nå men , mens jeg sidder her og venter vil jeg lige ønske alle her en rigtig god et eller andet.

Der er trods alt noget vi kan glæde os over, selvom det hele virker surt i øjeblikket, vi er i live og vi sparker fra os
Ayaa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 10:15   #39
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Ja vores sag ligner jo meget hinanden.. som tidligere nævnt. Sidder også nu og strikker brev sammen som skal sendes rundt. Jeg syntes det er svært at finde rundt i hvem man skal sende det til ( hvem er chef for hvem). Nå men tænkte også på magasinet Penge i går da jeg så det. Kunne altså være rart hvis befolkningen virkelig kunne få af vide, hvordan " deres" velfærdsDanmark i virkeligheden er for nogle grupper af befolkningen..
Lad os høre hvordan det går.
Jeg vil også gerne høre, hvem du sender klagebreve til.. hvis du gør det ! Altså deres stillingbetegnelser..

pøj pøj

En hilsen fra en anden i et sort hul..
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2010, 13:13   #40
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Magasinet Penge på DR1 har jeg også overvejet...plus en del andet, da brev til Socialminister, Beskæftigelsesminister og Overborgmester her i 2010 ikke har ført til andet end "aben vippes over på næste skulder"...

Man kan blot henvende sig via mail.

Hvis vi nu i fælles flok bombarderede Penge med mails, er jeg ret sikker på at Dorte Fals vil tage det op...

Hm, måske en god idé med ny tråd herinde om emnet og opfordre folk til at maile Penge...

Der kunne også være en mulighed for at Kontant og Operation X ville tage problemet op, måske med en lidt anden vinkel og det kunne sådan set være ret godt, når nu den gængse opfattelse ligger tæt på "Nå, så DU gider ikke arbejde".
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 04-12-2012 08:31
Ressourceprofil... Susanne2412 Alt det andet 2 07-09-2010 18:28
Ressourceprofil Adam SR Alt det andet 8 04-09-2010 13:10
ressourceprofil Heart2breake Alt det andet 18 24-08-2010 01:28
ressourceprofil nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-07-2010 23:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension