K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2010, 12:17   #21
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Syn's her er rigtig mange gode og spændende bud på, hvordan I tackler det på.

Det ER jo desværre rigtigt, at fordomme florerer og tidens strømmninger har ikke ligefrem været medvirkende til social forståelse, accept og respekt for lidelser, fysiske som psykiske.

Jeg tror, det også afhænger af 'hvor man selv er henne' i sit liv og situation.
Hvor meget man magter og har lyst til at stå frem, hvornår og til hvem eller hvor mange.
For mig handler det nogen gange og som andre af Jer har været inde på, ' at stikke en finger i jorden'.
Hvis jeg på forhånd kan fornemme, at jeg vil blive mødt med fordomme, mistænkeliggørelse og 0 forståelse, kan jeg ikke se nogen grund til at udsætte mig selv for det...
Hvis jeg til gengæld mærker en ægte interesse og afhængig af forhold og tillid, står jeg frem.

Der var tale om meget drastige nedskærninger overfor både fysisk og udsatte voksne i min kommune.
Ikke mange der har lyst til at stå frem i en debat, da man jo er sårbar som 'udsat'.
Jeg gjorde det og fortryder det slet ikke, for jeg synes, at det er vigtigt, at nogen tør og orker, at prøve på, at nedbryde barrierer og fordomme.

Dog. Jeg kan have dage, hvor jeg ikke er til noget som helst og da skilter jeg ikke med min psykiske lidelse - vel en okay slags form for egenomsorg.
Der er jo også forskel på at sige: 'jeg er førtidspensionist'. Tydeligt, med klar stemme.
End hvis man nærmest hvisker det og dermed måske selv gør det til noget 'mistænkeligt' (måske fordi man har mødt den tvivl).
Tror, det ofte handler om de signaler man selv udsender både bevidst og ubevidst.

Fortsat God Påske
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fordomme.... EmilieCon Alt det andet 2 10-12-2012 17:24
Din sygemelding er ikke accepteret. indigo Alt det andet 11 08-02-2012 23:07
Man kan blive ved Ricky M. Politik og Samfund 2 06-12-2011 19:40
Kan jeg blive straffet?? Road66 Alt det andet 11 26-08-2010 12:36
Kan det da blive ved ... ? Sommerfugl Alt det andet 21 14-01-2010 10:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension