K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2009, 13:17   #1
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Min sagsbehandler vil have mig i praktik først

Hej Alle

Jeg er ny her på siden så jeg kommer med lidt baggrund og så mit spørgsmål.

Jeg blev i juni 2007 ramt af en bagfrakommende billist og har der pådraget mig et piskesmæld med div. gener. Diagnosen er: forvridning af halsvirvlsøjlen og følger deraf samt div. kognitive følger det samt af hjernerystelse.

Jeg fik i dec 08 et fleksjob bevis på 12-15 timer, hvor i der er kryds over hele lininen i ting der skal tages hensyn til. Dog bortset fra : behov for kort gangdistance samt i tunge løft.
Min sagsbehandler synes ikke det var nødvendigt med kryds i tunge løft, da jeg slet ikke må løfte tungt... hm
Og endvidere har hun i bemærknings feltet fyldt dette totalt ud... så der er mange hensyn der skal tages til mig.

Jeg har rigtig svært ved at accepterer mit "nye" liv og de mange begrænsninger der er sat for mig pga. smerter og gener.

Nå men jeg er nu i den situtation at en arbejdsgiver har henvendt sig til mig og tilbudt mig et fleksjob.

FEDT - hvor tit sker det lige? Og så nu?

Nå men han kan tilbyde mig at jeg arbejder hjemmefra - samt at jeg skal på kundebesøg, som jeg så klarer via min egen bil. Lønnen er god og ja det hele virker lovende.

Så jeg tager da en kopi af den mail han har sendt til mig med hans bekræftelse på vores samtale, samt en tydelig arbejdsbeskrivelse.

Da jeg kommer på kommunen til en opfølgende samtale, hiver jeg glad og stolt min mail op ad tasken.
Sagsbehandleren siger nå? og ih hvor dejligt og skimter hurtigt over siden.

Hun siger selv at hun blev pafog tabte tråden for det havde hun aldrig prøvet før og nu havde hun brugt tid på at udarbejde en masse forslag til hvad hun synes kunne være interessant for mig

Nå men, hun siger så at hvis jeg får jobbet skal jeg starte i praktik i 2-4 uger for at fastlægge hvor mange timer jeg kan klare... jeg spørger så indtil hvorfor hun mener jeg skal det, da jeg jo har mit bevis på 12-15 timer...

Begrundelsen er den at da jeg var i arbejdsprøvning var jeg på kontor og det jeg skal nu er noget helt andet...

Øh.. ja det er da korrekt... men jeg fatter ikke hvorfor der skal bruges tid på dette? Jeg havde forventet 3 mdr. prøvetid som normalt ved ansættelser...

I samtalen imellem sagsbehandleren og jeg, der IKKE kendte hinanden, opstår der flere misforståelser. Jeg har selv en fornemmelse af at hun ikke helt fik fat i de oplysninger jeg kom med. Og jeg måtte flere gange gentage det jeg mente hun havde sagt for at få bekræftet at jeg havde forstået hende korrekt.

F.eks sagde hun at vi skulle besøge arbejdsgiver og kigge på om der kunne være hjælpemidler, såsom hæve-sænke bord mv. ... jeg bor i Faxe kommune.. arbejdsgiver på Fyn og jeg havde flere gange fortalt hende at det var hjemme og i egen bil at arbejdet ville foregå..

Nu er det sådan at efter ulykken så har jeg gode dage og dårlige dage. Men generalt så er min hjerne sat ned i tempo så jeg tænker ikke så hurtigt som jeg gjorde før ulykken og der kan gå timer fra jeg har fået en oplysning til den siver ind og bliver bearbejdet.

Og i mellemtiden har jeg glemt mange af de ting vi ellers har talt om. Jeg burde have en diktafon eller lign, med til disse samtaler så jeg kan høre mødet igen og igen... Nå men mit spørgsmål er så:

Er det normalt at man kommer i praktik førend fastansættelse?

Og i såfald indgår denne praktik så i de 3 mdr. prøvetid?

Og endelig, når jeg nu ikke føler at sagsbehandleren, som i øvrigt er på min alder og virker til at være mægtig sød og rar, forstår hvad jeg siger og omvendt, kan jeg så "forlange" en anden ? Og står man så dårligere i såfald?

Håber nogen kan komme med et svar

Venlig hilsen
Mawebbro
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Først havde Jøsses Jeg har fået job. 7 26-01-2013 11:27
Først indskrænkede de.... gunvor Politik og Samfund 3 08-12-2010 18:36
Først den ene vej så den anden vej Mickey Alt det andet 5 23-11-2010 10:54
Først.... Jøsses Alt det andet 4 24-01-2010 00:01
Fået job, hvad med praktik først... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 7 29-11-2008 12:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension