K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-12-2008, 10:23   #1
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Må hun sende mig på kontanthjælp?

Hej

Jeg er ny herinde og jeg har brug for en vurdering af om kommunens behandling af min sag er ok.

Jeg har været sygemeldt siden september 2006 med stress/belastning og er stadig syg.
Jeg blev med det samme skrevet op til en plads på cbr så jeg kunne blive vurderet til flexjob da jeg før har været stresset. PGA ventetid kom jeg først i arbejdsprøvning i februar 2008. Jeg måtte opgive efter 3 uger da jeg på ingen måde magtede de 9 timer om ugen jeg skulle starte op på.
Min sagsbehandler fik henvist mig til en psykolog som lavede en arbejds psykologisk undersøgelse af mig. Denne vurderede at jeg ikke arbejdsevne havde og havde brug for meget tid og et samtaleforløb med en kvalificeret til at komme ovenpå igen. Han var ikke sikker på jeg ville komme til at arbejde fuld tid igen.
Efterfølgende ville min sagsbehandler ikke tage stilling til noget da hun ventede på rapporten fra cbr. Hun regnede med at den ville komme engang efter sommerferien 2008. Sidst på efteråret blev jeg kontaktet af en ny sagsbehandler (kommunen havde hyret et privat firma til at lukke sager som min) og hende var jeg til et par møder med.
Hun sagde at jeg skulle begynde i et samtaleforløb og at jeg ville få sygedagpenge så længe det forløb varede.
Jeg blev henvist til en psykiatrisk undersøgelse og denne viste også at jeg ingen arbejdsevne har og at et samtaleforløb ville gavne mig. Jeg har fået diagnosen tilpasningsreaktion (depressiv reaktion) længerevarende. Både psykiateren og psykologen nåede frem til denne diagnose. Psykiateren vurderede at jeg ville ha mulighed for at genvinde en del af arbejdsevnen men måske ikke det hele. hans formulering er at det er muligt at der stadig vil være skånehensyn i form af nedsat arbejdstid.
Min sagsbehandler ringer så i sidste uge og siger at rapporten har være til lægeskøn eller hvad de kalder der og lægen vurdere at jeg har en permanent nedsat arbejdsevne og derfor vil jeg få bevilliget flexjob uden arbejdsprøvning. Da jeg spørger om hun er sikker bliver hun sur og siger at jeg skal tage det roligt og lade være med at bekymre mig. Hun skal nok klare det hele og det ville komme på bevillingsmøde i Januar.
Igår ringer samme sagsbehandler så og siger at nu har hun lavet min ressourceprofil færdig og eftersom der stadig er behandlingsmuligheder vil jeg ikke kunne få bevilliget flexjob og jeg vil derfor blive overført til kontanthjælp til 1/2 09.
Hvor blev jeg da bare sur og skuffet og ked af det. Ikke nok med at hun fjerner min mulighed for flexjob med jeg kan heller ikke blive på sygedagpenge mens jeg er i behandling. Er det et ok forløb? Jeg synes hendes rådgivning har været rigtig dårlig. Hun kunne da i det mindste ha lavet papirerne færdig inden hun ringede og lovede mig et flexjob. Så havde hun sluppet for at trække det tilbage igen. Jeg føler det hun har gjort er meget værre end hvis hun havde sat mig direkte på kontanthjælp for hun gav mig håb for fremtiden for så at fjerne det igen.
Jeg har ringet og klaget og vil sende en skriftlig klage både over min sagsbehandler og over afgørelsen.
Men ærligt så ved jeg ikke hvad jeg har ret til og hvad jeg kan kræve. Kan nogen hjælpe mig?
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan kommunen sende mig på kontanthjælp. Gode råd søges Wins Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 04-07-2012 17:49
Hvad skal jeg sende med til en §17 - Hjælp Bare Mig Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 04-12-2010 21:01
Hvem skal jeg sende klagen til? sanne68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-09-2010 11:13
kommunen vil sende mig på kontanthjælp oxana Alt det andet 7 12-01-2010 23:14
Kan de bare sende mig ned i a-kassen? bamse Dit og Dat 10 26-04-2008 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension