K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-11-2008, 23:44   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sjan det vigtigste lige nu er at du skriver jobdagbog , du er visiteret til fleksjob og derfor har du allerede nogen skånehensyn overholdes de ?

Du skal ringe til din læge og forklare hvad du laver lige nu og hvordan du har det og så skal du for guds skyld huske den jobdagbog...

fortæl også lægen det med at køre og tage oxynorm jeg ved at en anden jeg er bekendt med også oplyste at han ikke var tryg ved at køre da han hele tiden var ved at falde i søvn (han fik også morfin ligende præparat ) og kommunen bad så om en udtalse fra lægen omkring det lægen mente at da han havde taget det i så mange år burde det ikke have nogen betydning (det viste sig så han havde søvnapnø og derfor han faldt i søvn når han holdt for rødt )

Men det er din læge der skal vurdere hvor vidt det er farligt...

Derudover har du selvfølgelig mulighed for at sygemelde dig i den praktik , det er jo netop for at finde ud af om du har de arbejdsevner der skal til at varetage den type for job ...

Jeg ville skrive til jobkonsulenten hvordan det går med jobbet (mange gange kan det også være det forkerte job eller fordi man lige skal vænne sig til at være i gang ) dernæst skal du bede om at få på skrift

1 Hvorfor er du der
2 Hvor længe skal du være der
3 Hvad skal det ende ud med
4 Hvordan mener jobkonsulenten at det skal bringe dig tættere på et fleksjob

når du skriver til jobkonsulenten så gør du hende opmærksom på at det samme brev er sendt til sagsbehandleren da du har svært ved at se formålet med det, andet end at du mener at det er med til at forværre dit helbred..

foreslå evt at du får sat tiden ned til at starte med sådan at du kan magte det, det er ikke meningen at medicinen skal sættes voldsomt op fordi man skal i praktik ...

Og derudover skal du pointere over for hende at du er visiteret til 8 timer og at de antalt timer hun stiller i udsigt ikke er realistisk og bed hende om at begrunde PÅ SKRIFThvordan hun er kommet frem til at du kan klare 16 timer , når det er det dobbelte af de 8 du er visiteret til ...

Jeg kan se de andre gange at du har snakket med hende, men det er altså ikke smart , det er vigtigt at hvis du er til møde så hav bisidder med og optag samtalen og er der andet så skriv!!! og forlang også at hun svare på SKRIFT!!

du kan spare dig selv for mange kvaler på den måde ...

en ting kom jeg også lige til at tænke på , du har været visiteret siden den 1-4 har du snakket med dem om at du har mulighed for at bruge tiden du er ledig til noget uddannelse af en eller anden slags ? du har efter et halvt års ledighed krav på 6 ugers uddannelse , hvis de ikke har oplyst dig om det så ville jeg da også tage det med i et brev og gerne i en lidt spydig tone

Men skriv jobdagbog, send den til hende efter 14 dage send en kopi til din sagsbehandler , og sørg for at passe på dig selv , er det for meget ja så må du gå til læge og så må du sygemelde dig , det er ikke meningen at du skal bliver dårligere fordi en privat aktør skal bruge en provision ...

du har forhåbentligt fået nogen papir på hvad det er du laver og hvorfor altså en form for kontrakt

uanset hvordan du vælger at gribe det an så sørg for at informere din sagsbehandler hele vejen .. jeg var i sommers selv i arbejds prøvning også selv om jeg var sygemeldt , det viste sig at jobkonsulenten havde "glemt" at informere sygedagpenge afdelingen om det, lige som hun havde glemt at informere dem om at jeg var langtidssygemeldt ...
  Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension