K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2008, 22:10   #1
vaskeclaude
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2008
Indlæg: 4
Styrke: 0
vaskeclaude er ny på vejen
Unhappy Sygedagpenge og arbejdsprøvning

Hej folkens

Advarsel: Lidt langt indlæg!

Første gang jeg skriver her, så bær over med mig hvis det er forkert forum/forkert kategori osv.

Først lidt historie.
Min kone er blevet sygemeldt først pga stress og det har sidenhen udviklet sig til en depression, desværre.
Hendes første arbejde efter hun er nyudannet er virkelig led og hun ender i to situationer (dødsfald på et plejehjem) der ikke bliver fulgt op på, hendes leder og kollegaer går bag hendes ryg og bagtaler hende. Det var uundgåeligt at det skulle ende i stress. Vi håber på at vi kan nå og redde det, så hun siger op per 31. marts, og bliver sygemeldt hele marts.

Så langt så skidt. Kommunen overtager nu, og går i gang med sygedagpenge forløbet. Det aller første vi får at vide er at vi skal følge lægens anvisninger, hvilke vi altid har gjort, da vi har et rigtig godt forhold til lægen.
Sagsbehandleren starter med at "tilbyde" (tilbudet bliver hurtigt lavet om til krav efter 3 møde) et motionsprogram som vi dog afslår i samarbejde med lægen.

Senere hen begynder vi at spille golf, for at have noget at gå op i for hende, og det virker faktisk nogenlunde. Det giver lidt indhold, men men men. Sagsbehandleren mener at når man kan spille golf, jamen så kan man da også passe en fuldtidsstilling! Det bliver dog sat i bero igen...
(Forkortet udgave af historien for ikke at trætte alle så sent :-))

Nu har hun så begyndt at få lyst til arbejde og tilværelse tilbage igen, og det er jo bare kanon. Så sagsbehandleren beder om en specifik helbredserklæring da vi stadig ikke mener motionsprogrammet er noget (det er 3 gange om ugen med mødepligt, om formiddagen, og hun er bedst efter 14-15 og kan slet ikke være med 3 gange om ugen et sted hvor der ikke er forståelse for depressioner).

Helbredserklæringen har hun nu fået, og i den står i grove træk at lægen mener at det bedste ville være hvis hun kom ud som pædagogmedhjælper (min kone er uddannet social og sundhedsassistent), som er aftalt sammen med os. Det er bare kanon, og min kone glæder sig, og vil smadder gerne, men i dag har hun så fået et opkald fra sagsbehandleren!

Hun siger så at det ikke kan lade sig gøre, og det har de ikke erfaring med og det dutter ikke og det ene og det andet.
Nu er min kone så bombet 2 måneder tilbage, og er gået fra at have en god dag og en god periode til at have en dårlig dag og fået ødelagt "stimen".

Mit spørgsmål er så: Kan det virkelig passe at det ikke kan lade sig gøre at komme ud i praktik/fleksjob/arbejdsprøvning/aktivering (kald det hvad i vil) i et andet fagområde end hun oprindeligt er uddannet som? Der har været snakke om 2-3 gange ugentligt, 3-4 timer af gangen (mellem vores læge og os).
Der er udtalelser både fra egen læge, sagsbehandlerens lægefaglige konsulent samt psykolog at min kone muligvis har valgt en forkert retning af uddannelse og bør prøve noget andet.

Det er simpelthen så fortvivlende!
vaskeclaude er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning stop af sygedagpenge Glenn H. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 04-05-2013 16:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
sygedagpenge/arbejdsprøvning annli Din historie 0 29-05-2010 14:42
Arbejdsprøvning/afklaring - forlænge sygedagpenge zuza Nyt om loven 2 28-04-2009 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension