K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-05-2016, 18:33   #1
H.M.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-07 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
H.M. er ny på vejen
Thumbs up Jeg har fået job!! - og har nu en hulens masse spørgsmål....

Jaaah

Jeg har fået job!!

Sendte ansøgning, kom til samtale, blev udvalgt og er nu i gang med 4. og sidste uge af min indledende praktik - bliver fastansat fra næste uge. Jeg fik beskeden i fredags og i dag har vi haft møde med min jobkonsulent, som det nu er bekræftet overfor.

Som opstart kun 5 timer ugentligt - men da det er en 'nyoprettet' stilling som bogholder/økonomimedarbejder ved min nye chef endnu ikke, hvad timebehovet er, så det vil vi de næste uger/måneder finde ud af, når opgaverne bliver 'hverdag' og vi ved, hvor lang tid det reelt tager.
Jeg er visiteret til maks 18 timer ugentligt.

Det er også ret nyt for hende med ansatte og hun har foreslået en startløn på 130,- kr, hvilket jeg egentlig er okay med, eftersom lønnen på de få timer ikke har nogen væsentlig betydning i forhold til udbetalingen.
Vil dog mene, at satsen er rimelig lav i forhold til jobtitlen og opgaverne, men som opgaverne vokser og kompetencerne stiger, gætter jeg, at det vil være muligt at forhandle en højere løn, såfremt timeantallet stiger - jeg vil jo også gerne have noget ud af at møde flere timer om ugen, selvom jeg godt ved, at det i sidste ende er småpenge vi taler om..

Men er lønnen rimelig?

Og er det korrekt udregnet, at jeg ud fra den løn/timer ca vil få 19.200 før skat?
Det er jo ikke nogen voldsom løn - men for 5 timer er det vel okay?

Hvad vil være en rimelig løn, såfremt jeg kommer længere op i timer? Hvad har andre med ca samme jobfunktion?

Er der noget jeg skal være opmærksom på, nu hvor jeg bliver nyansat - tænker på løn, timer, ferie, regler og love m.v.?

Min chef snakker også noget om en 1% opsparing, som kommer til udbetaling med juni-lønen - kan godt huske, fra mit tidligere 'almindelige job', at vi fik en sommerbonus på 2.5% - det må være samme bonus, som hun taler om - den her var bare større pga overenskomst.
Er det noget man SKAL ha' eller kan hun udbetale den til mig på anden vis? For gætter, at jeg bliver fratrukket i fleksløntilskuddet? Eller hvad er reglerne herfor?

Synes der er så mange spørgsmål, der trænger sig på.
Og jeg vil jo helst have det hele til at køre rigtigt fra starten og være helt inde i reglerne, uden at snyde mig selv - eller komme i klemme i systemet.

Så alle gode råd, tips, ideer og hjælp tager jeg gerne imod (er allerede i gang med at gnaske de seneste måneders interessante emner igennem... )

-*-*-*-

Og så lige en anden ting...
Jeg har lige været inde og kigge lidt på skat.dk og kan se, at det står anført, at jeg får kontanthjælp. Det er da ikke korrekt?
Bør min indkomst til nu ikke være registreret under rubrik
315: efterløn/delpension/orlovsydelse
- lige som min fremtidige fleksløntilskud bør registreres under samme rubrik?


Fik jeg sagt, at jeg har fået job?

(undskylder overfor jer, der stadig hænger i det tunge system - men efter næsten 9 års ledighed - kun fyldt ud med arbejdsprøvning, kurser, praktikker, ekstremt mange skuffelser og et kortvarigt ligegyldigt job, der ødelagde familieidyllen er det super fantastisk at jeg endelig kan præsentere mig selv med en jobtitel - og ikke ledig fleksjobber. Det har jeg været længe nok...........)

ENDELIG lykkedes det.......................
H.M. er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension