K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2013, 19:30   #22
klanst
Hjemmevant på K10
 
klansts avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-05 2013
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 225
Styrke: 12
klanst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Jeg tror at hun tror at hun gør det på den helt rigtige måde...

Jeg tror at hun i bund og grund vil folk det godt men at det i store træk drejer lige så meget om hende selv som dem hun taler om...

De fleste af os kan vel være enige om at det er rigtigt nok at hvis alle gik ned og stemte ja så ville det være et måske mere fair demokrati...

Problemet er at der næppe er nogen som folk ønsker at stemme på og næppe nogen der kan gøre en forskel for dem...

Spørgsmålet er om man så kan trække dem til "truget" ved at konstant kalde dem for underdanmark, den nedre del af befolkningen, uden for fællesskabet osv osv

Og hvad hjælper det at forsøge at få folk til at stemme når der så ikke rigtig er nogen der kan gøre en forskel...ihvertfald ikke en forskel de vil kunne mærke...

Det er lidt lige som når en sagsbehandler og andre ved kommunen konstant fortæller dig at du ikke har så ondt som man tror og at man skam ikke er så syg som man tror....

Til sidst begynder man faktisk at tvivle på sig selv om nu det er rigtigt det de siger...

Jeg ved med mig selv da jeg fik min pension....ja der gik jeg ubevidst rundt og troede at jeg ville få det bedre....fordi de hele tiden har fyldt mit hovedet med at det hele ikke var så slemt som jeg selv troede...

Problemet var bare at jeg fik det gradvist værre og værre efter jeg havde fået min pension...

Men når man konstant bliver fyldt med noget ja så sætter det sig desværre i ens underbevidsthed...at det nok er sådan...og så hjælper det næppe at man kan få skrevet på sin gravsten "Hvad sagde jeg!!"

Hvis man så ikke engang bevidst tænker over disse ting man bliver fyldt med igennem diverse mennesker eller medier...ja så kan det næsten ikke undgås at det bliver til en eller anden form for sandhed...hvilket er årsagen til at jeg mener at man burde have fundet en anden måde at gøre det på....ihvertfald hvis det var af oprigtig bekymring for de mennesker hun taler om...
Er fuldstændig enig, men det kommer næppe som en overraskelse.

En af de mange løgne som er blevet gjort til virkelighed er den, at "lykkepiller" er den helt rette kur mod alt ondt. Lykkepille løgnen er den helt rette økonomiske kur for kommunerne og medicinalindustrien, men at hævde alle har en arbejdsevne og kan arbejde blot fordi de tager lykkepiller.... ja så er vi ude i hampen.

Før nogen ryger ud af skoen af raseri. Jeg ved at mange har glæde af de piller, men at betragte det som en overordnet mirakelkur er løgn og en af de sværeste at hamle op med i systemet.

Der hvor "striden" står mellem mig og Lisbeth Zornig er, at hun se kontanthjælpsmodtagerne som et problem for demokratiet. Jeg mener derimod, at det er politikerne der er et demokratisk problem. De lytter kun, når de selv taler. Det laver de så politik og love ud fra. En temmelig ensidig forestilling.
__________________
Lad ikke dine problemer tage livet af dig. Kommunen hjælper dig gerne

Sidst redigeret af klanst; 27-10-2013 kl. 19:38.
klanst er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension