K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2013, 16:19   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Enkeltydelse, afslag, anke

Jeg er ved at anke et afslag på enkeltydelse, og vil blot høre, om nogen evt. skulle have et guldkorn at tilføje til min skrivelse.

Jeg har skrevet dette:

"Anke, afslag på enkeltydelse.

Jeg har fået afslag på min ansøgning om hjælp til betaling af tandlæge-udgifter. Dette ønsker jeg hermed at anke.

For det første mener jeg ikke, det er rimeligt, at der overhovedet ikke er taget hensyn til de uforudsete udgifter, som jeg har haft det sidste års tid.
Der er på ingen måde tale om uansvarlighed i forb. med min økonomi, nærmere tværtimod.
Hvad angår den dobbelte husleje i 2,5 måned, i forb. med flytning, så havde jeg ingen mulighed for, at forudse dette. Jeg havde boet i den gamle lejlighed i ca. 16 år, og jeg har aldrig tidligere oplevet andet end, at fraflyttede lejligheder i afdelingen blev genlejet ud med det samme.
De mange, dyre, tandlægeregninger, som jeg har haft det sidste års tid har været absolut nødvendige, der har ikke været tale om noget ekstravagant ell.l. ofte har det handlet om, at afhjælpe smerter i tænder.
Eftersom der ikke er taget hensyn til disse uforudsete udgifter samt mit banklån, som bl.a. handler om udgifter til en 3-leddet bro, som kommunen opfordrede mig til, at få på afbetaling, mener jeg ikke, at der er lavet en individuel vurdering af min økonomi.

Internet og antenne er ikke nødvendige for livets opretholdelse, men jeg har 2 børn, på henholdsvis 13 og 17 år, som jævnligt har opgaver i skolen, som kræver, at de er opdaterede på mange områder.
Min datter går på HF, og har fået oplyst, at hun skal tjekke lektier på Internettet sent om eftermiddagen, altså efter skoletid.
Og min søn har flere gange haft lektier, hvor en del af opgaverne har været, at søge oplysninger på Internettet.
I øvrigt er det et krav, på HF, at det unge menneske dagligt medbringer egen bærbar pc.
http://www.msg-gym.dk/skolen/it-p%C3%A5-msg/egen-pc

Eftersom børnene ikke længere er dækket forsikringsmæssigt af skolerne, så mener jeg det er direkte uansvarligt ikke, at have ulykkesforsikring på sine børn.
En ulykkesforsikring må være mindst lige så nødvendig som en familieforsikring, som vel heller ikke er nødvendig for at sikre et forsørgelsesgrundlag.

Jeg kan ikke se hvordan hjælp til dækning af nødvendige tandlægeudgifter kan sidestilles med, at betale afdrag på privat gæld.

Derudover vil jeg påpege, at mit ene banklån er et kommunegaranteret boliglån.

At få foretaget disse nødvendige tandbehandlinger over 5-6 måneder er ikke realistisk.
Den nederste kindtand, som skal have foretaget en rod-amputation, p.g.a. betændelse ved roden, er begyndt at gøre ondt, dette skal laves hurtigst muligt, og kan ikke udsættes.

Den øverste kindtand, som skal rodbehandles, p.g.a. betændelse i roden, kan når som helst begynde at gøre ondt, og kan derfor heller ikke udsættes ret længe.

Rodbetændelse som ikke bliver behandlet kan brede sig til knoglen, og kan i værste fald
være medvirkende årsag til alvorlige sygdomme i hjerte, hjerne og lunger.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fak...etaendelse.htm

Jeg har benyttet den samme tandlæge i mange år, hele mit voksenliv, og har aldrig haft nogle dårlige oplevelser, som dem jeg ofte hører om fra familie og venner, så jeg finder det ikke rimeligt, at skal skifte tandlæge, for at få en afdragsordning."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP - afslag på sygedagpenge, kontanthjælp og enkeltydelse!!! carolines Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 08-03-2013 12:01
Afslag på fp. Anke hvordan? sylle Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-02-2013 12:10
Afslag på ftp :(( anke! Leduce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 43 09-10-2010 21:46
Afslag, anke + ny paragraf? Mariepigen Hjælpemidler til handicappede 24 31-03-2010 15:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension