K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2013, 18:51   #1
Storebjørn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-05 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
Storebjørn er ny på vejen
Rehabiliteringsteam - møde

Jeg var på rehabiliteringsmøde 27.5.13
Har aldrig oplevet min kommune handle så hurtigt!
Telefonisk besked om eftermiddagen, skriftligt dagen efter. Og så et par dage senere partshøring pga SDP-stop.

Fordi teamet ikke kunne pege på fleks, pension eller ressourceforløb er jeg nu henvist til kontanthjælp, og at jeg ydes bistand til at vende tilbage til arbejdsmarkedet med den alm. beskæftigelsesindsats og sociale indsats som kommunen kan tilbyde!
Det betyder at jeg nu skal eksporteres til beskæftigelsesafdelingen og have endnu en ny sagsbehandler.

Jeg søgte FP i dec 2012, arbejdsevneudvalg afgjorde denne sag, der blev klaget, førtidspensionsteamet som har bemyndigelsen til afgørelse blev nødt til at være loyale overfor 1. afg. som de jo ikke selv havde truffet. Sagen ligger nu i BAN.

Umiddelbart efter afslag på FP i februar 2013 blev jeg forlænget på § 27.4 da man vurderede at jeg ikke kunne arbejde på ordinære vilkår, og havde væsentlig og varigt nedsat arbejdsevne.

Mødet i rehab-teamet var skrækkeligt. Jeg måtte ikke vide hvem der kom, fik dog at vide der var 4 personer. Der viste sig at være 6, herunder en tidligere tæt samarbejdspartner OG så den lægekonsulent der havde været på min sag adskillige gange OG havde været med til at give mig afslag på FP. (faktisk er han inhabil)

Jeg kaldte det "udstilling" - følte det også sådan. Havde fået at vide at det var et dialogmøde - det var det også, men meget ensporet. De spørgsmål jeg havde ville/kunne man ikke svare på. Jeg ville gerne vide hvad de mente jeg kunne gøre for både fysisk og psykisk at forbedre min situation - Havde malet i papirerne hvad jeg gør i dagligdagen og kan ikke se hvad det er de vil have mig til. Spurgte også hvad det konkret er de mener jeg kan klare - heller ikke svar.

Ikke alle var forberedte - blev spurgt om noget der direkte kunne læses i planen. Havde 3 sider med funktioner i hjemmet hvoraf fremgår hvilke hensyn jeg bliver nødt til at tage i hverdagen.
Lægekonsulenten spurgte ind til den praktik jeg havde været i for 9 mdr siden - han afbrød rigtig mange gange og lod mig ikke tale ud - ingen stoppede manden. Det kan jeg se endte i at jeg ikke har særlige problemer !

Jeg havde min egen læge og psykiater med der talte helt klart, og forklarede hvorfor de mente det var en pensionssag. De afviste at jeg kunne deltage i yderligere pres og foranstaltninger fra jobcenterets side - jeg ville blive mere syg af det. Desuden blev der sagt at alle behandlingsmuligheder er udtømte.

Nu drejes der og plukkes i sagen
Lægernes klare udmeldinger er ikke noteret og heller ikke brugt. Sagsbehandler VIL have at jeg skal "behandles" videre - det mener hun kan udvikle mig i positiv retning!! Og så lægges det ud som om JEG har sagt jeg intet vil - jeg bliver bare nødt til at lytte til læge og psykiater der fraråder mig deltagelse - er heller ikke interesseret i at blive dårligere! Mine fysiske gener er blevet meget reduceret og gjort ubetydelige. Mine mentale forhold vil man ikke høre på - lægekonsulenten betragtede det som værende noget almindeligt for mig - også i praktikken, men det er ikke tilfældet.

Mine indsigelser til sagsbehandler glider hun totalt udenom og angiver at vi har drøftet tingene - der er så mange løgne og fordrejninger - det er ikke til at bære.

SÅ - nu bliver jeg tvunget til at flytte og er bare helt på herrens mark i forhold til min fremtid.
Storebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
møde i rehabiliteringsteam Susanne Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 8 25-09-2014 14:04
Rehabiliteringsteam Jasmina Alt det andet 30 03-12-2013 08:29
Gode råd til møde med rehabiliteringsteam?? Lillesøster82 Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 17 10-10-2013 20:29
rehabiliteringsteam møde overstået - spørgsmål angående tidsramme Fib Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 26 04-09-2013 11:33
rehabiliteringsteam annjensen69 Alt det andet 2 23-06-2013 19:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension