K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2013, 13:17   #1
hemi
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 15
Styrke: 12
hemi er ny på vejen
Question Er det lovligt?

Jeg er nybegynder, og har så at sige ikke styr på, hvad en kommune må og ikke må i behandlingen af sine klienter.
Jeg vil derfor spørge om følgende handling er lovlig:
Min datter har skiftevis i løbet af de sidste år modtaget sygeløn og almindelig dagpengeydelse, og af og til har hun været i aktivering. Lige nu har hendes behandlere skønnet, at hun ikke er rask nok til at arbejde. Kommunen vil i den forbindelse have afgjort, om hun skal på sygeløn eller kontanthjælp.
Hun har efterfølgende ikke modtaget sine månedlige dagpengeydelser i januar og februar, hvilket betyder, at vi har hjulpet hende økonomisk.
For at belyse hendes vanskelige situation, kan jeg tilføje, at hun er enlig mor til to børn. Jeg har derfor svært ved at forstå, at et sådant indgreb er tilladt.
Jeg håber snart at høre fra nogle, der har indsigt i vores problemer.

Venlig hilsen
Hemi
hemi er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På kontanthjælp: Køb af bil lovligt? Tune-borger Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 04-12-2012 12:26
gratis TV lovligt extra Et godt link! 7 14-04-2011 17:57
Er det lovligt Sveske37 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2010 06:59
Er det lovligt? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 14 02-05-2010 22:54
Er det lovligt? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 6 30-04-2008 11:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension