K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2011, 16:35   #11
Jea
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Indlæg: 100
Styrke: 14
Jea er ny på vejen
Okay... så fik jeg omsider svar på mail til jobcenter. Som jeg forventede kan jeg ikke få svar på det med "Jeg vurderer ikke at der på nuværende tidspunkt kan gennemføres en realistisk afklaring af din arbejdsevne. Jeg mener at der først skal arbejdes med din arbejdsmarkedsidentitet. Et forløb som kan forventes at blive langvarigt."

Jeg spurgte også, hvordan jeg skulle forholde mig til at speciallægeerklæringen fra vurderende psykiater skulle indarbejdes i RP af SB... for så skulle jeg jo have den til partshøring IGEN...

Svaret er - at ingen kan vide hvad min SBer mener med det hun skriver! Altså ingen hjælp at hente dér!

Heldigvis har jeg allerede fået erklæringen tilsendt fra psykiateren, da jeg sendte begæring om aktindsigt, efter Gunvors gode råd.

I denne erklæring står at jeg har grundiagnosen, ængstelig personlighedsstruktur. Okay, fint nok. Enig i den.

Desværre skriver han også at såfremt der ikke kan findes organisk grundlag for føleforstyrrelserne, så kan det være Dissociativ sanseforstyrrelse. Er ikke så meget info om dette på nettet, men det betyder i det store og hele at føleforstyrrelserne er psykiske. Frækt syntes jeg, da der jo netop ER påvist "pletter på hjernen" i MR scanning. Jeg har dog ikke tænkt mig at kommentere dette på RPen. Tænker bare at det kan give problemer senere, med at få neurologer til at tage mine symptomer alvorligt.

Han mener psykolog kan give noget bedring og større accept af egen tilstand, men ikke at det vil bedre min funktionsevne. Han mener min funktionsevne er begrænset i forhold til arbejdsmarkedet idet, at jeg har svært ved at finde mig til rette på en arbejdsplads. Dog mener han at jeg kan stille mig til rådighed på arbejdsmarkedet, hvis jeg får en mentor, som jeg lærer at kende først. Og at det er vigtigt at jeg har i hvert fald én kontaktperson jeg kan henvende mig til og ikke føler mig udstødt.

Dette lyder virkelig ikke som noget der er til min fordel - der står ikke om han mener at det er ordinært fuldtidsjob jeg kan klare, hvis jeg bare har en mentor.

Det med "mentor" har jeg prøvet - det var den coach, som skriver så dårligt om mig. Så har virkelig ikke høje tanker om den form for hjælp

Syntes i grunden at jeg blot bliver mere forvirret
__________________
Jea fra Midtsjælland
Jea er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ny tråd c.l.e.o. Hjælp til Forum Brug 1 21-04-2010 01:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension