K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2011, 09:55   #15
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej hboegelund.

Personligt synes jeg det er helt hen i vejret, at du er arbejdsprøvning et år! Det kan ikke være rigtigt det tager så lang tid at afklare dit timeantal og om skånehensyn er mødt.

Jeg ved ikke om du har bedt om aktindsigt? Men hvis ikke bør du straks gøre dette, således at du via disse papirer kan få fuld klarhed på flg.:

a. begrundelse for et så langt forløb
b. er det en arbejdsprøvning og ikke en praktik

Forsat med din stikorsdagbog! Husk også stikord for din øvrige tid udenfor arbejdstiden, således at det fremgår, hvad disse timer på en arbejdsplads levner dig af kræfter til dine øvrige gøremål. Væsentlig er her jo de opgaver du ikke kan nå el. klare, må udskyde.

Jeg er ikke inde i om arbejdsprøvning via kontanthjælp praktisk fungere på en anden måde i forhold til dit spørgsmål om hvad det skal munde ud i. Men en reel arbejdsprøvning skal jo munde ud i en rapport, hvor som jeg mener bør komme rundt om flg. som min.:
arbejdsmarkedeperspektiv, faglige, praktiske og personlige kompetencer, netværk, helbredsmæssige forhold, og opsummering på samlede beskæftigelsespotentiale og hvad dine muligheder er videre frem.

Samtidig finder jeg det noget stedmoderligt, at det er dig der skal holde kontakten og informere hvordan det går.

Ang. Curls henvisning til § 44, handler denne om virksomhedspraktik. Her vil jeg fastholde mine tidl. synspkt.'er fra forsk. tråde omkr. forskel på en arbejdsprøvning og virksomhedspraktik, men kort her sige: at det er jo netop formålet der adskiller de 2. Se flg. link tråd #17:http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...F8vning&page=2

Jeg fremhæver dette, fordi jeg mener at kunne læse herinde og egen erfairng siger mig en der efterhånden er en fremherskende diskurs, hvor man blander begreberne sammen og at dette breder sig, og måske endda på en sådan måde: at mange bliver hængende unødigt i gentagne arbejdsprøvninger uden reel arklaring, fordi man netop ikke gør sig klart:
1. rammerne for arbejdsprøvningen skal være på plads
2. formålet m. arbejdsprøvningen skal være klar, dvs. kommunerne må til at blive mere klar i mælet omkr. hvad de har brug for af afklaring for siden at kunne alve en
3. vurdering af arbejsevnen sammenholdt m. skånehensyn
4. mulighederne på det ordinære arbejdsmarked skal være afdækket indenfor perioden.

Håber der også er andre der byder ind, om ikke andet har jeg via mit indlæg fået dig øverst igen.

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake

Sidst redigeret af gunvor; 27-05-2011 kl. 09:56. Årsag: ord
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange job SKAL man søge com flex visiteret ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 20 20-07-2013 20:16
Hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? JPM Spørgsmål ang fleksjob 5 28-03-2011 13:53
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32
Hvor mange penge skal man have til sig selv? Helenevind Alt det andet 18 07-12-2009 16:55
Hvor mange arbejdsprøvninger? PB Spørgsmål ang fleksjob 13 09-11-2006 20:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension