K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2011, 13:51   #1
sommerkys
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 17
Styrke: 17
sommerkys er ny på vejen
Merudgift til tøjvask

Hej

Jeg vil høre om der er nogle her inde der får kompensation for ekstra tøjvask vedr. merudgift § 100.

Jeg kæmper en kamp uden lige med kommunen om de merudgifter jeg har søgt og alt er røget til vurdering i det sociale nævn.

Alle de merudgifter jeg havde søgt blev flot plukket ned og bevirkede, at beløbet lige netop kom under bagatelgrænsen med kr. 5821,- årligt, men det sociale nævn ville have kommunen igen skulle vurderer ekstra tøjvask, ekstra undertøj m.m. da det var meget lavt sat nemlig på kr. 321,- pr. år.

Kommunen fastholdte deres vurdering med den begrundelse at 1 ugentlig tøjvask måtte være nok, til trods for at mit behov er omkring 2 - 2½ maskine om ugen, desuden mente kommunen heller ikke at der var behov for ekstra undertøj m.m. og sendte mig så en ansøgning til bleer og engangslagner og sendte endnu engang sagen til vurdering i det sociale nævn.

Jeg modtog så afgørelsen fra det sociale nævn, hvor de fastholder kommunens afgørelse med 1 ugentlig tøjvask.

Jeg undrede mig over at der to gange nemlig ved begrundelsen og ved vurderingen skrives, at Det Sociale Nævn samtidig giver afslag på ekstra undertøj, nattøj, m.m. da de mener at det beløb på kr. 321,- om MÅNEDEN til 4 vaske var tilskrækkelig kompensation.

Jeg kontakter Det Sociale Nævn for at gøre dem opmærksom på fejlen, at det altså ikke er om mdr. men om året de kr. 321,- var beregnet til, hvorefter jeg får af vide at det er en slåfejl og at sagen var afgjort med stadfæstelse af Kommunens afgørelse!!!!!

Jeg spørger hvorfor de så har givet mig afslag på ekstra beklædning og hvorfor de to gange har skrevet at jeg får 321,- kr. om mdr. samt hvorfor de skriver at kr. 321,- om mdr. er tilstrækkeligt kompenseret, når det ikke engang kan dække hvad en vask koster samt, at tørring af tøjet slet ikke er indberegnet, men hun ville ikke høre på mig mere og afsluttede samtalen ved at spørge om jeg på forhånd vidste om jeg ville anke sagen til Ankestyrelsen, for så kunne hun sende den direkte.

Jeg er bare så håbløst frustreret over den behandling man konstant og hele tiden får og vil derfor høre om der er andre her inde der får kompensation for ekstra tøjvask eller undertøj m.m. og hvis om den beregning de har lavet i mit tilfælde ikke er helt ved siden af?

Jeg mener jo ikke på nogen måde at kr. 6 dækker nok til at vaske en maskine med sengetøj nattøj og undertøj, jeg har ingen tørretumbler og er afhængig af at det bliver tørret på beboervaskeri, da vi ikke må tørre tøj i lejligheden pga. tildens til skimmelsvamp som slet ikke er sundt for min astma og allergi i øvrigt.

Jeg er frygtelig skrøbelig og har en masse sygdomme med følgesygdomme og en af dem er bl.a. at jeg har diagnosen irritabel tyktarm med kronisk diarré der bevirker, at jeg flere gange skal på toilettet efter indtagelse af føde.

Indimellem går det desværre galt enten om natten hvor jeg slapper helt af, eller hvor jeg ikke når at komme på toilettet eller i andre sammenhænge hvor det jo af gode grunde ikke er muligt at have ble på, og derfor har jeg søgt om ekstra tøjvask og ekstra undertøj, nattøj, sengetøj som jeg indimellem ikke kan få rent fordi jeg får jerntabletter som farver sort og derfor er nødsaget til at smide tøjet, lagnet el. lign. ud.

Både kommunen og Det sociale nævn mente at jeg så måtte købe en bedre vaskemaskine (jeg har en Miele) eller skifte vaskemiddel, for der var vaskemiddel på marked som kunne vaske helt rent, jeg ved bare at jeg ikke altid kan få det helt rent.

Nu er sagen så sendt til Ankestyrelsen og jeg ved ikke engang om sagen kan blive taget i betragtning, da det jo kun er sager af principiel eller generel betydning der tages i Ankestyrelsen.

Jeg håber der er nogle der kan give mig et råd her, jeg er virkelig ved at gå helt ned med flaget, jeg har kæmpet for min ret siden jeg blev syg og måtte stoppe i mit job i 2002, først med godkendelse til fleksjob, siden godkendelse af førtidspension, afslag på andre ting som tandlæge besøg som er nødvendigt for mig hver 3 mdr. og ikke mindst denne her merudgift § 100 som jeg har kæmpet for nu i 2 år, jeg føler simpelthen det for kommunen er et spørgsmål om ikke at tabe denne her sag, da de så skal betale mig med tilbagevirkende kraft 2 år tilbage.

Håber virkelig der vil komme et brugbart råd, eller bare "det er sgu ikke ok" så jeg ikke føler mig så alene.

Venlig hilsen

Sommerkys
sommerkys er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 merudgift 1980 Alt det andet 3 11-04-2013 16:34
Merudgift motorik.. Supercarla Alt det andet 0 02-03-2012 09:33
Merudgift og kviteringer Supercarla Alt det andet 17 11-02-2012 17:19
Merudgift? Hvad? popiae Alt det andet 11 21-09-2010 08:29
§100 - merudgift - svar fra Socialminister zuza Nyt om loven 0 21-09-2009 17:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension