K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2008, 16:09   #1
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
arbejdsprøvning

Hej

Det er godt nok længe siden jeg har skrevet sidst, men har været i gennem et længer forløb som startet med først en diskospolaps, så fik jeg en endnu en diskopolaps,med slidegigt, så er jeg 3 gange blevet opereret for celleforandringer i underlivet sidtst gang i sidste uge, i mellem har jeg harft forskellige føleforstyrelse og er blevet skannet i hjerne som viser mange hvide pletter, så man formoede at jeg har sclerose, har så været i gennem, en lumbal og en test for muskel og nerver som ikke vidste noget, nu skal jeg i igen i gennem en ny skaning af hjerne så hvis den viser yderliger nye plettet så skulle det være sclerose, når men så er der lige det med at jeg har fået forlænget min sygedagpenge, men at jeg i sammenarbejde med min sagsbehandler havde aftalt at vi skulle begynde et forløb med en arbejdsprøvning inde der forligger en dignose fra neuloge, dette aftalte vi i sidste uge, så ringet hun i dag og ville sætte mig på kursus, det har jo ikke noget med arbejdesprøvning af gøre, og sagde til hende at kursuer er der fint men om ikke det var en ide først at finde ud af hvor meget jeg kunne, skal dermed lige sige at jeg har mange smerter i hele kroppen hele dagen og at jeg har brug for flere gange om dagen at kunne ligge ned, jeg har i forvejen 2 uddannelser som er sosu hjælper og sosu assisten samt et langt arbejdslive, og jeg mener at man kan vel finde et sted hvor man kan gøre brug af de faglige kvalifikationer jeg i forvejen har uden at jeg skal på kursus.
Jeg har lidt travlt da jeg foruden sygedagpenge også for penge fra min forsikringe men har snart fået det i 18 månder og det er det længst man kan få en midlertidlige udbetaling så skal der forlægge status på om det er varigt elller om hvor meget jeg har tilbage af arbejdsevne.
kan det være rigtigt at jeg skal på kursus først før jeg bliver arbejdprøvet så kan der jo gå endnu længer tid inden der forligger en afgørelse på om hvor meget jeg kan og ikke kan?
Jeg har også en sag ligende i arbejdskadestyrelse i forbindelse med de prolapser og slidegigt i ryggen og der forventes en afgørelse i maj juni månede,

jeg er lidt økonomisk afhængig af de penge fra min forsikring kan ikke klare det uden dem,

Syntes sku at det går op af bakken og det er også fordi at man skal bruge så lang tid på at vente på undersøgelser at der går så lang tid inden man kan få en diagnose så man kan komme vidre.

har så svært, ved at finde ud af de kommunale system.

Mai-Britt
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 16:20   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej Mai-Britt

Det er da nogle voldsomme diagnoser, du skal forholde dig til. Sikke en masse, du slås med.

Jeg synes, du skal tage en lang snak med din egen læge, så du med hans hjælp kan få styr på, hvad der bør ske.

Med så meget, du slås med, kan det være svært at bevare overblikket - og så risikerer man endnu mere at blive "trukket rundt" i kommunens system.

Du skriver:
Citat:
sætte mig på kursus
Jeg forstår dine indvendinger. Hertil kommer et evt. udbytte af et kursus, når du samtidig skal være fraværende pga. undersøgelser, smerter osv. osv.

Udbyttet bliver vel heller ikke så godt, hvis man mangler koncentration og motivation.

En anden ting, jeg vil anbefale dig, er at inddrage din fagforening. De kan måske hjælpe dig med at forebygge unødige tiltag fra kommunens side.

Men det hele afhænger jo af, hvad du SELV har sagt til kommunen, at du ønsker.

Tjek din ressourceprofil grundigt og få aktindsigt, så du kan danne dig et overblik over, hvilken "rød tråd" der er i din sag.

Men kontakt læge og fagforening. De kan hjælpe dig. Evt. speciallæge, som undersøger, om du har sclerose.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension