K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2014, 12:58   #1
Tranquility
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2014
Indlæg: 1
Styrke: 0
Tranquility er ny på vejen
Sygedagpenge afvist / Klagehjælp

Hej.

Jeg er yderst uvidende på dette område og ønsker hjælp fra folk der har været i lignende situation. Jeg ønsker at oprette en klage på grundlaget jeg har modtaget fra kommunen.

Jeg har været arbejdsledig i 4 mdr.. Jeg starter på en uddannelse om 3 mdr.

Mit problemer er jeg i August måned fra d. 08/08-14 til 18/08-14 Har lagt syg med influenza, og har været sengeliggende hele perioden. Jeg har modtaget et dokument fra kommunen hvorpå jeg skal udfylde min raskmelding - Det skal senest være i hænde ved dem d. 20/08-14. - Jeg får det underskrevet og sendt d. 18/08-14.

Jeg modtager så e-post fra kommunen d. 22. Hvori de skriver de ikke har modtaget mit dokument inden for tidsfristen, og sagen vil blive henlagt.

Jeg skriver så tilbage at dokumentet er underskrevet og afsendt d. 18, og de burde senest. have haft det d. 20, som var "tidsfristen" påpeger at enten har postdanmark været lang tid om leveringen, eller også har de ikke tjekket deres postkasse, for at understrege at dokumentet er underskrevet, behandlet, og sendt som det skulle efter reglerne. - Modtager svar d.25. hvori de forklarer de vil kigge på sagen, og jeg kan kontakte dem hvis jeg har yderligere spørgsmål på mail tråden vi allerede har igang. Og jeg ville modtage svar når sagen var behandlet

Skriver alligevel til dem d. 03/09-14, ni dage efter de sagde de ville kigge på sagen, da jeg er typen der følger op på ting, for at høre hvordan og hvorledes med sagen. mht. hvor lang tid der går inden den er afklaret, samt. en evt. status, hvis det skulle være afklaret. - Jeg modtager intet svar...

Skriver til dem igen præcis en uge efter sidste forsøg d. 10/09-14 - Jeg skriver at det nu er 16 dage siden jeg fik af vide de ville kigge på sagen, påpeger endnu engang jeg ikke kender til behandlingstiden, og om der er nyt i sagen, og at jeg skriver igen fordi jeg ikke fik respons på sidste mail, for en uge siden. - Jeg modtager intet svar...

Idag d. 12/09-14 modtager jeg e-post Hvori der står følgende ;
Afgørelse om udbetaling af sygedagpenge. kommunen har den 22-08-2013 modtaget din anmodning om sygedagpenge fra den 08-08-2014 til sidste sygedag den 18-08-2014
Efter dagpengelovens § 38 stk. 1 skal anmodning om sygedagpenge ske senest 8 dage efter afsendelsen af underretningsbrevet fra Nemrefusion.
Når anmodningen indgives senere end denne frist, indtræder retten til dagpenge først fra anmodningens modtagelse, jfr. § 38 stk. 6.
Der gives derfor afslag på sygedagpenge for perioden 08-08-2014–18-08-2014
Der vurderes, at der ikke er grundlag for at dispensere for anmodningsfristen, som anført i dagpengelovens §38 stk. 7 og stk. 8.
Der kan klages over Ydelsescenterets afgørelse til Ankestyrelsen Aalborg inden 4 uger efter modtagelsen af afgørelsen.


Skriver herefter en mail til dem hvori jeg ønsker at få info på ankestyrelsen i Aalborg, da jeg ikke føler mig retfærdig behandlet, da jeg HAR overholdt mit til punkt og prik. Og ønsker at klage, beder hende pænt til sidst i mailen om hun vil være sød at svare på mailen. Får et lyn svar på mailen tilbage at jeg blot kan rette klage til mailen vi allerede har kørende, eller pr. brevpost til selvsamme adresse hvor sagsbehandleren sidder. Om de så sender den videre ved jeg ikke.

Kan jeg få medhold i noget her? eller skal jeg skyde en hvid pil efter det? - Håber på feedback
Tranquility er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2014, 13:13   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Når man klager over en afgørelse som kommunen laver ja så skal man sende denne klage til kommunen..

Kommunen har så 4 uger til at genvurdere sagen og hvis de fastholder deres afgørelse ja så skal de sende klagen videre til ankestyrelsen som så skal vurdere sagen..

Når ankestyrelsen modtager sagen vil de skrive til dig at de har modtaget sagen...

Her vil det være en god ide at få aktindsigt så du kan se hvilke papirer de har modtaget fra kommunen..

Om du så får noget ud af det tja det er ikke til at sige...

Men jeg håber da at du har lavet en klage til post Danmark hvor i du klager over det brev der er mistet..

Uden denne klage til post DK ja så vil du nok ikke få meget ud af det..

Du skriver ikke om kommunen i det hele taget har modtaget brevet..evt for sent...eller det har de måske slet ikke sagt noget om...

Der burde jo være et dato stempel på brevet....forudsat at de har modtaget det...så man kan se hvornår det er sendt...

Du bør ihvertfald kontakte ankestyrelsen når de har modtaget sagen for at forklare sagen fra din side...at du har sendt det brev og at du efterfølgende ikke har kunne få et ord ud af kommunen til trods for flere henvendelser..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension