Se enkelt indlæg
Gammel 20-08-2007, 18:46   #25
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hej Antoniette

Ja, det er desværre "normalt", at folk tager afstand fra nogen, der ikke kan arbejde. Frustrationen bliver jo dobbelt, da alle selvfølgelig hellere ville være sunde og raske og passe et arbejde og familieliv på normale vilkår.

Men "udstødningen" er desværre blevet værre, fordi der "råbes og skriges på arbejdskraft", så ergo må folk jo være "dovne", hvis de ikke arbejder.

Virkeligheden er bare ikke sådan, som du jo også kan se her på siden.

Der er MANGE, der ikke kan få job, selvom de har søgt og søgt i årevis.

Og på kommunerne har de RIGELIG DOKUMENTATION i form af arbejdsprøvninger og ressourceprofiler på, at borgerne GERNE VIL ARBEJDE, MEN IKKE KAN.

Det er desværre ikke helt gået op for alle.

Nogle gange tror jeg, at skræmmekampagnen har betydet, at folk er BANGE for at havne i din situation og derfor "vælger" at lukke øjnene for dine barske realiteter.

Og for din mor - og andre nære - gør det måske særlig ondt at skulle se realiteterne i øjnene og erkende, hvordan din situation er.

Det ville være dejligt, hvis du kunne få støtte her på siden og efterhånden finde nogle mennesker, der udviser større forståelse for dig og din situation.

Og det er IKKE DIG, der er noget galt med.

Du har bare været uheldig.

Jeg håber, du kan få nogle tips og ideer her på siden, så du efterhånden kommer ud af din ensomhed.

Knus
Hejsa
Takker for støtten og forståelsen. Det er rart at høre at det ikke er mig som den er helt gal med, for nogle gange kan jeg da godt komme i tvivl.

Jeg tror at du har ret i, at mine omgivelser bare ikke vil se realiteterne i øjnene, især ikke min mor. Men hun hjælper mig jo ikke op, ved at nedgøre mig på den måde. Jeg tror nu mest at hun er bekymret for sig selv, og om hvad hvad resten af familien skal sige om HENDE. Da jeg blev førtidspensionist, fik jeg af vide, at det måtte jeg ikke fortælle resten af familien.

Det selv samme fik jeg af vide af min vicevært, her hvor jeg bor. Vi havde været gode venner i 6-7 år, men da jeg fortalte ham at jeg omsider havde vundet kampen mod kommunen og fået førtidspension, så fik han ondt i røven over at jeg "fik penge for at lave ingenting". Han sagde også direkte at det skulle jeg nok ikke fortælle mine andre naboer, for de kunne ikke lide sådanne nogen som mig (=førtidspensionister).
Jeg leder i øvrigt efter et nyt sted at bo nu.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat