Se enkelt indlæg
Gammel 27-04-2013, 11:48   #10
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Når jeg gør indsigelser imod bastante udtalelser som "skal" og "aldrig", så er det fordi, nogle trådstarteres indlæg udstråler frustration og angst, og her mener jeg, det er væsentligt at forsøge at nuancere sine udtalelser - og der er faktisk en forskel på "skal" og "aldrig" versus "som udgangspunkt" eller "principielt".

Men enig, - der er blevet overordentligt vanskeligt - efter min mening skal man dog være opmærksom på ikke at slukke alt håb med mindre, man kan henvise til kilde - for man skal aldrig sige aldrig (skønt udtryk i øvrigt)!
Helt enig!

vi er ikke idioter,og kan sagtens se hvad politikernes intentioner er - men man kan dælme blive lidt træt i fjæset af og til, af at læse de mange ikke-underbyggede men stærkt emotionelle udtalelelser herinde - især fra folk der selv sidder midt i l*rtet endnu.

Det er forståeligt, men ikke mindre stærk forstemmende og tjener intet formål, andet end at skræmme livet fra nytilkomne brugere.

TYDELIGHED er netop kodeordet, præcist sprogbrug, og deling af oplysninger om de ting man selv har fået igennem det tilsyneladene totalt rigide nåleøje.

Det er virkelig nedtrykkende når nogle brugere ikke engang i en PB vil dele, hos hvilken kommune de f.eks har fået noget presset igennem, på trods af at reglerne siger det er umuligt.

Kommunerne er i dag så store, at de næppe kan genkende og fravriste k10-brugeren noget, fordi jeg ved hjælp af et kommunenavn alene, kan give nogle borgere ammunition til at fremføre i klager, at 'den og den kommune' tilkender 'den og den slags hjælp' - mere præcis info behøver jeg ikke.

Og nogle, humant tænkende, SB'ere leder faktisk efter info der kan støtte dem i, at tilkende søgte hjælp, på trods af tidligere præcedens på området.

Faktuelt har vi den kørende kamp for at få ligestillet psykisk og fysisk handicappede på flere ansøgningsområder - f.eks §100 hjælp.

Her er udveksling af specifik og brugbar info fra folk med overvejende psykiske problemstillinger, der ender med at få tilkæmpet sig hjælp efter §100, en stor og eftertragtet mangelvare.

På trods af, at der af og til i trådene oplyses at det netop er tilfældet.

Så lad os lige tage lidt JA-hat på bare af og til, og bruge krudtet fremadrettet og konstruktivt - dommedagsprofetier og u-underbyggede udtalelser vrimler det med i medier og sagsbehandling i forvejen....
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat