Se enkelt indlæg
Gammel 17-09-2016, 22:05   #13
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej Nørd og Anny

Jamen du og Anny belyser sagen fra en god vinkel, og med gode argumenter om at ydelser som den enlige mor får, også er ydelser borgere på arbejdsmarkedet får ( De fleste vinkler er nok også belyst i debatterne fra tv).

Jeg vil dog nævne, at jeg i det lokale fitnesscenter, flere gange har hørt folk spekulere i snyd og social bedrageri, og det gør mig alligevel harm, nu når jeg kender flere, der virkelig har brug for støtte.
Men at bruge eks. på snyd og manipulerende argumenter, der ikke belyser helheden, hver eneste gang, vil jeg sætte stor spørgsmålstegn ved

Jeg er også enig i, at der i debatter,... altid er debattører der kommer fra den samme vinkel om folk der snyder, og arbejder 40 timer sort ugentlig ved siden af førtidspensionen osv osv. Men tror da at i den "ophøjede" sandhed, skal alle argumenter på en måde samles,... eller der skal en hel ny tankegang til, fra alle sider.

Men det rammer hovedet på sømmet..... Jeg var naivt overbevist om at hvis ikke min fætters sagsbehandler hjalp ham godt på vej, så ville kontaktpersonen i psykiatrien helt sikkert.

Men nu der bare gået 3 1/2 år på kontanthjælp....

Men frustration og følelser til side, og i gang med papir arbejdet (systemet har jo ingen følelser.)... Nu er anmodningen om aktindsigt afsendt til kommunen, fra min fætters mail på borger.dk. Så ser vi hvad de ligger inde med.

Anny

Min fætter passer slet ikke ind i samfundet eller arbejdsmarkedet på de vilkår der er i dag, og det er soleklart i mine øjne, og ikke den mindste tvivl.


Men du har helt ret... der de fleste steder, ikke de nødvendige hensyn ude på arbejdsmarkedet i dag.

Jeg er nu alligevel glad for at høre din dreng har fået førtidspension og det ikke har taget 10 år.
Søgte i aktindsigt ved kommunen? Søgte i førtidspension på egen hånd , altså §17 foreliggende grundlag ?
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat