Se enkelt indlæg
Gammel 11-11-2008, 23:01   #3
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Citat:
Din kommune kan ikke bare sige at kan man klare 4-5 timer så kan man klare 8 det er jo helt hen i vejret..
Jeg ved snart ikke hvad kommuner kan og ikke kan, men jeg ved hvad de gør. Min veninde, som har været stress sygemeldt har netop passeret den magiske grænse på 52 uger. Hun har været fuldtidssygemeldt. Kommunen sendte hende for et par måneder siden til en psykiater med henblik på en speciallæge erklæring. Ud over at min veninde fik det meget dårligt af dette besøg, og overvejde selvmord bagefter. Tanker hun ikke havde inden, så mente psykiateren også at det ikke var sagen at hun var fuldtidssygemeldt mere end et par måneder mere. Så da de 52 uger oprendte fik min veninde valget mellem selv at melde sig rask hos A-kassen eller også ville sagsbehandleren gøre det.

Fagforeningen kunne intet gøre, pga psykiaterens udtagelse. Dvs. jo det kunne de for de havde muligheden for at klage. Der forelå nemlig ikke opdateret resource-profil og flere andre lovbestemmelser var ikke opfyldt. Men man valgte at afstå fra klagen, da man er bange for at det kun vil købe tid i et par uger, og samtidig vil stresse min veninde mere.

Så min veninde fik ikke meget hjælp fra kommunen, ud over et spark tilbage til A-kassen. Så må vi se om de vil optage hende som rask.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat