Se enkelt indlæg
Gammel 12-09-2019, 11:42   #170
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://dagensmedicin.dk/professor-i...JXtrWYGtZMTCSI

Læger skal på banen og kommunikere fakta ud om diagnostik og behandling af funktionelle lidelser, mener professor. Det skal vende den brede befolknings skepsis.

Læger skal gennem saglig kommunikation med patienter hjælpe os ud af vores kattepine.

Sådan lød det fra professor i funktionelle lidelser Per Fink, der til daglig er leder af Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser ved Aarhus Universitetshospital, da han på Dagens Medicins og Netdoktors fælles konference i DGI-byen, 2 dage for sundheden, i dag holdt et oplæg om, hvad der skal til for at få løst den konflikt, der i årevis har ulmet mellem hans klinik og en gruppe skeptiske patienter og aktivister.

Trods evidens for udredning og effekt samt myndigheders opbakning er der i befolkningen fortsat en udbredt skepsis overfor, at kronisk træthedssyndrom er en funktionel lidelse.


»Der er grænser for, hvad patienten kan inddrages i. Patienten kan ikke selv bestemme, hvad de fejler,« sagde Per Fink.

Hilsen Peter
Når man på den måde (som Per Fink) gør en dyd ud af at prale med sin egen uvidenhed, så må man da lide af noget, der er værre end en funktionel lidelse.

Funktionelle lidelser dækker, efter min mening, over at der er lidelser/problemer, som lægerne endnu ikke har fundet en forklaring på. Og ud fra min viden og erfaring kunne disse problemer, eller ihvertfald en stor del af dem, meget nemt handle om mangel på mineraler og vitaminer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat