Se enkelt indlæg
Gammel 18-01-2012, 11:48   #4
Experimental
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2010
Indlæg: 303
Styrke: 15
Experimental er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Og sammenholdt med, at de skal i gang med div reformer, bl.a. energi (hvilket kan betyde en kraftig stigning i varmepriserne) og så ingen kompensation i form af skattelettelser til bl.a. ftp'er, der har fået anerkendt, at de ingen arbejdsevne har overhovedet, spørger jeg bare: er der fortrydelsesret på, hvem man gav sin stemme ved sidste folketingsvalg...? Jeg har nemlig fortrudt og vil gerne have min stemme tilbage igen, tak!

Havde du seriøst regnet med, at få noget ud af det økonomisk - midt under en finansiel krise, der balancerer på kanten til en økonomisk depression, hvis ikke et fuldstændigt kollaps? Det er ikke en eller anden skide oliekrise som i 70'erne. Det er noget der ikke er set siden før anden verdenskrig, og hvad der også var årsag til selvsamme krig. Derfor man med næb og kløer prøver på at undgå det. Udover det, er dem der forbruger mest - også den nedre middelklasse, helt konkret vil det være lavtlønnede. Faktisk bruger de 1,2 kr for hver 1 kr de tjener når de (tror de) bevæger sig op i socialklasse. Og det er forbruget der er problemet her i Danmark. Hvordan kickstarter man så forbruget når bankerne er løbet tør for kassekreditter? Man gi'r netop den gruppe der forbruger mest, lidt mere i lønningsposen, så de kan købe et eller andet junk som ingen alligevel bekymrer sig om, men som nogen et eller andet sted får løn for at lave som så - også - får mere i lønningsposen og du har en ekspontionel effekt.

Men jeg kunne personligt godt have undværet at socialdemokraterne havde plantet Carina historien med Ozlem som den nyttige idiot for at få en eller anden folkelig opbakning og forklaring på det. Men nå ja, hvis man fortalte befolkningen sandheden så er man helt sikker på, at de aldrig stemmer på en igen. Så måske er det forståeligt på den måde.

Mao: Suck it up.

Jeg glemte også lige at nævne, ophævelsen af kontanthjælpsloftet som er en håndsrækning imod de kommende prisstigninger m.v - så der ikke kommer for meget social uro. Man ka' ikke få i både pose og sæk, men man kan få så man i det mindste har mad på bordet og tag over hovedet.

Sidst redigeret af Experimental; 18-01-2012 kl. 12:17.
Experimental er ikke logget ind   Besvar med citat