Se enkelt indlæg
Gammel 05-07-2018, 08:26   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Vi er mange som har oplevet at blive raskmeldt til fuldtidsjob uden at være det mindste rask, det virker som om at det er blevet normen at kommuner standser sygedagpengene uden at vi får et jobafklaringsforløb i stedet og uden at være raske.
Du har jo en aktiv arbejdsskadesag og så burde sygedagpengene vel være blevet forlænget ud fra forlængelsesmulighed 6.

Efter min mening bliver du nødt til at tage imod deres tilbud om arbejdsprøvning/praktik, hvorefter du selv sørger for dokumentation i form af en dagbog.

Du møder op hver eneste dag og melder dig syg når du ikke kan mere og går hjem, på den måde viser du at du ikke er rask.
Vær opmærksom på at det er forskelligt fra kommune til kommune men med en arbejdsevne omkring 18,5-25 timer vil du blive betragtet som selvforsørgende, arbejdsskade eller ej, det er en afvejning af arbejdstimer, effektivitet, skånehensyn og kommunens tolkning af loven.
Så hvis du virkelig kan arbejde 20 timer effektivt, så er det ikke usandsynligt at din kommune vurderer at du er for rask til fleksjob og henviser til det ordinære arbejdsmarked, alternativ kontanthjælp.

Hvis ikke du tager imod tilbuddet om arbejdsprøvning så vil din sag stå i stampe indtil du får en afgørelse i Ankestyrelsen, hvis du får medhold og får sygedagpengene tilbage så skal du jo alligevel i arbejdsprøvning, hvis kommunen får medhold så er tingene jo heller ikke ændret det mindste.

Så efter min opfattelse er det bare om at påbegynde arbejdsprøvning\praktik eller hvad de kalder det hurtigst muligt, for at få dokumenteret din arbejdsevne, også over for dig selv, det sker jo at man overvurderer sin egen arbejdsevne, smerterne påvirker mere end man tror.

Med hensyn til Ankestyrelsen, blev din klage over afgørelsen sendt videre til Ankestyrelsen?
Hvis ja burde Ankestyrelsen have kontaktet dig direkte med et sagsnummer.
Hvis du har yderligere information som du mener at Ankestyrelsen skal have kan du selv kontakte Ankestyrelsen.
Under alle omstændigheder er det en fordel også at søge aktindsigt hos Ankestyrelsen, det ved jeg ikke om du har gjort?
Kommuner har desværre en tilbøjelighed til at "glemme" at messende dokumentation som gør at sagen vender til borgerens fordel.
Man kan også sende nye oplysninger til Ankestyrelsen som kommunen ikke havde ved deres beslutning.

Med hensyn til fejl i journalen, så siges det at der ikke må slettes oplysninger, heller ikke hvis de er forkerte.

Jeg synes at du skal lave et dokument med en liste over alle væsentlige fejl, du henviser til hvor i sagen du har mødt fejlen og kommenterer fejlen, hvis nogle af fejlene er modsagt af en læge eller anden fagperson så vedlægges dette dokument i sagen, ellers henviser du bare til udtalelsen. Øverst skal stå at du ønsker at få den vedlagt i din sag.
Når listen er lavet (skal være nøgtern) printer du den ud i 2 eksemplarer og afleverer den ene og får kvittering på den anden.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat