Se enkelt indlæg
Gammel 19-11-2020, 19:47   #148
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bare et print af et øjebliksbillede af virkeligheden....

Monica Lylloff #enmillionstemmer fra Facebook

Vi skal stoppe kommunernes økonomiske incitament til at begå fejl eller behandle sagerne utilstrækkeligt”. “Derfor mener SF, at det er på tide, at vi i de kommende finanslovsforhandlinger også får set på en retssikkerhedspakke til de mest sårbare grupper i samfundet, herunder mennesker med handicap”.

Det er selvfølgelig et godt og vigtigt signal fra SF og Charlotte Mølbæk. Tak for det.

Men er det ikke allerede lov, at kommunerne ikke bare må tage hjælpen fra borgerne? Og lov skal vel holdes? Det gør kommunerne bare ikke. Men ingen hoveder ruller her.

Overvej lige hvor grotesk det er, at vi har en offentlig myndighed, der træffer ulovlige afgørelser for at spare penge, eller fordi de ikke ved, hvordan de træffer en lovlig afgørelse? Uden konsekvenser for myndigheden?

Jeg mangler at høre, hvad partiet helt konkret vil gøre. For lige nu bliver der kigget og snakket, og tiden går.

Hvad med at flytte ansvaret for området væk fra kommunerne og tage fat om roden på problemet i stedet for at bruge midler på lappeløsninger? 98 kommuner er ikke egnet som myndighed til at varetage dette komplicerede område. Der skal bygges et helt nyt fundament, for det eksisterende er råddent.

Ministeren har flere gange udtalt, at målet er, at der træffes den rigtige afgørelse første gang. Det må da også gælde, når det handler om hele området?
Jeg har brug for din støtte på borgerforslaget, så vi kan få det drøftet i Folketinget: https://www.borgerforslag.dk/se-og-stoet-forslag/...
#enmillionstemmer
DEL GERNE 🙏❤️
https://www.altinget.dk/.../sf-et-handicap-forsvinder...

SF: Et handicap forsvinder ikke, fordi man fylder 18
ALTINGET.DK

SF: Et handicap forsvinder ikke, fordi man fylder 18

DEBAT: Der må ikke være nogen tvivl om, at vi på trods af corona har et velfærdssamfund, der værner om retssikkerheden for de mest sårbare. Derfor skal vi sikre, at mennesker med handicap får den nødvendige hjælp, skriver Charlotte Broman Mølbæk...


50Eva-Pernille Naserian Stæhr Poulsen, Emilie Hemmingsen og 48 andre
7 kommentarer
8 delinger

Jørgen Hansen
Nej det gr ser ikke selv om kommunerne tro det er tilfældet. . Tænk hvis det var sådan så ville mange slippe for alt det de skal igennem

Peter Hansen
CITAT"" Og lov skal vel holdes? ""CITAT slut.

Folketinget udstiller sin manglende magt, som er tabt til KL, Ankestyrelsen og Verdens dygtigste kommunale embedsmænd.

Folketinget har vedtaget ved lov, at love skal overholdes............ Problemet er løst og den lader vi lige stå til eftertanke.
https://www.ft.dk/samling/20121/vedt.../V28/index.htm

""Det er afgørende for borgernes retssikkerhed, at lovgivningen efterleves, når myndighederne træffer afgørelse på det sociale område. Folketinget understreger, at hjælpen skal tilrettelægges efter en konkret, individuel behovsvurdering. Retssikkerheden skal sikres gennem et effektivt klagesystem. Folketinget konstaterer, at det kommunale tilsyn kan give de ansvarlige medlemmer af kommunalbestyrelsen dagbøder,"" Med venlig hilsen 😤

Peter Hansen
#enmillionstemmer CITAT""Folketinget konstaterer, at det kommunale tilsyn kan give de ansvarlige medlemmer af kommunalbestyrelsen dagbøder,""

Her har jeg netop klaget til TILSYNET over KL`s socialudvalgsformand Ulrik Wilbek, borgmester i Viborg kommune, som ikke overholder Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 som Folketinget vedtog for 22 år side.
http://www.k10.dk/showpost.php?p=371869&postcount=760

Ved samme lejlighed har jeg søgt aktindsigt ved TILSYNET om hvor mange gange de har uddelt dagbøder, når loven ikke overholdes:

http://www.k10.dk/showpost.php?p=372019&postcount=769 TILSYNETS

FORELØBIGE SVAR: ""Kære Peter Hansen
Vi er i Ankestyrelsen ved at behandle din nedenstående anmodning om aktindsigt af 11. november 2020, og vil i den forbindelse gerne i telefonisk kontakt med dig vedr. anmodningen.
Du må meget gerne ringe til os på tlf: xxxxxxxx og bede om at blive stillet igennem til xxxxx xxxxxx. Alternativt kan jeg ringe dig op, hvis du sender mig dit nummer
.""

Muligvis ønsker man ikke noget på skrift. Vi får se, hvad fremtiden bringer.

Med venlig hilsen 🎯🥰

Merete Lyngby Sørensen

Min søn havde en lærer i skolen, som sagde, kommunen tror når vi sender spec. børn hjem fra skole, trykker på en knap, så for svinder børnenes sygdomme/diagnoser og børnene bliver normale.

Hun var rasende at netværket skulle kæmpe dagligt, og kæmpede selv en kamp mod det kommunale system, ligesom familierne. Havde svært ved at trænge igennem til, sagsbehandlere osv. Syntes ikke det var fair, at ingen blev mødt med forståelse, indlevelse, empati osv. ikke lige værdige, og det altid var kommunen der skulle bestemme alting.

Hvor var medbestemmelsen henne, hvorfor blev barnet ikke hørt osv. Kommunen besluttede igen noget ned over hovedet på børnene. Ingen tvivl om, hun var en stor fighter på jorden, gjorde en kæmpe forskel, hun forstod hvad det ville sige, at være barn med handicap eller diagnose, hun var børnenes kriger dag ligt, tog deres parti, for at hjælpe dem videre og give dem de bedste vilkår i livet, mens hun levede.

Så tak for at hun tog tyrene ved hornene, stod forrest i kampen, fik verbale tæsk, gjorde det, da hendes hjertebarn og store interesse, var at hjælpe min søn og hans klassekammeret i special klassen her på sydhavsøerne. Tak for du gjorde en forskel. Du er savnet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat