Se enkelt indlæg
Gammel 07-09-2014, 17:03   #9
Don_Martin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2014
Indlæg: 33
Styrke: 10
Don_Martin er ny på vejen
Du har helt ret, der burde være mere styr på ansættelses procedurerne til jobcentrene, eller også burde Bif melde ud hvor stor en del deres skånejob udgør, så vi ikke hakker på, de jobkonsulenter der har særlige behov.
Men måske kunne man også besidde lidt selvkritik, og undlade at søge stillinger, man ikke bare har en smule, grundlæggende kendskab til.

Jeg har også en anden vinkel på min kritik, et samfundsøkonomisk aspekt, at bruge betragtelige ressourcer, på at uddanne mennesker, for så at, placerer dem i et jobcenter, og meget ofte bruge betragtelige ressourcer og tid, på at omskole og uddanne disse mennesker, så de kan bestride deres arbejde.

Mine tre ”venner” har tilsammen 24 års universitets gang, på samvittigheden, og har 0 års relevant arbejdserfaring. Men der er også en del andre.

Verden ville bestemt være, et fattigere sted uden Cand. Mag’ ere i Religionssociologi, men hvad i al verden, skal en Cand. mag. i Religionssociologi, i et jobcenter? Og nu endda som Afdelingschef Skelbækgade, efter 20 års uddannelse i folkeskolen, gymnasiet og universitet, har han også brugt 5 år på at få en Master's degree, i Public Governance.

Jeg har set tidligere Beskæftigelsesassistenter, stige i graderne til beskæftigelseskonsulenter, og der kan man, skære 8 år på universitet af, og måske endda 3 år i gymnasiet. Man kan ”nøjes” med en kontoruddannelse.

Jeg har set folk udannet i Matas eller Fona, ende som beskæftigelseskonsulenter
Så er der IPS-teologen, hvad skal en teolog i et jobcenter? Han er gift med en teolog, som gudskelov, bruger sin uddannelse til noget relevant, det havde næsten også været for meget at bære, med to teologer i et jobcenter.
Så er der Ips- teamlederen i København, som er udannet cand. Merc., og hvis speciale lød ”Den skjulte kvindelighed - et studie i kvinders forbrug af blondeundertøj”, yes, tænker jeg, der er ingen tvivl, så er man oplagt som, sagsbehandler i et jobcenter.
Det er ikke tilsvining, men det er da, en solstråle historie, at jobcenteret kan hjælpe nogen tilbage til varig beskæftigelse, efter en svær tid, det hjælper dog, at man er ansat i jobcenteret.

Ips-teamlederens, tidligere beskæftigelse, fremgår ikke (hvorfor mon) ,som hos de to andre, men noget tyder på, at efter en periode med jobtræning er hun er havnet i et jobcenter.

En behjertet leder, har set noget potentiale, og for at hun kunne fremstå lidt mere overbevisende, har jobcenteret betalt for en coaching uddannelse. Det var dejligt, for så kunne hun starte sit coaching firma (Cvr-nr: 31645093), endda med egen revisor, Regn den ud, men gør det rigtigt.

Så sig ikke, at jobcentrene ikke gør noget for folks, uddannelse og kompetencer, ja forudsat, at du er ansat, i netop et jobcenter.

Kilder: Facebook, Linkedin, cvr.dk, Whois, og tak til Google.


Mit næste fokus område bliver, grønlænderen.




Cand. mag., Religionssociologi .
Don_Martin er ikke logget ind   Besvar med citat