Emner: Formue ved KH
Se enkelt indlæg
Gammel 07-07-2017, 10:00   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Aktivloven
"§ 33. Der foretages ikke fradrag i hjælpen for:

5) Børns indtægter og indtægter, der vedrører børn, bortset fra tilskud til pasning af egne børn efter § 86 i dagtilbudsloven. "
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Vovse:
Ja, men kontanthjælp er f.eks. indtægt den måned det udbetales til.
Hvis man så gemmer noget af den kh til måneden efter, og det ikke skal bruges til f.eks. en halvårlig regning, betrages det som formue.
Med andre ord: indtægt bliver her til formue når det gemmes.

Så kan en indtægt der vedrører børn, blive til formue der vedrører børn? Og i så fald, hvis formue er det så?
Og her mener jeg netop det er relevant at argumentere for, at det ikke er ansøgers formue
Hmmm, Jeg forstår godt hvad du mener.

Men sammenholdt med andre love/§'er, så mener jeg ikke, at det samme gælder når det handler om ydelser der er til børnene.

Så vidt jeg husker er der tidligere i tråden skrevet om, at man ikke kan få enkeltydelse til konfirmation, netop fordi det ikke er en uforudset udgift, og man forventes at spare op til det.

Formue og indtægt har betydning for beregning af kh, det ved vi, men dog ikke indtægter, der vedrører børn, og selvom denne indtægt (der vedrører børn) bliver til formue, så stammer denne formue stadig fra en indtægt der vedrører børn.
Jeg tror det vigtigste i dette er, at man holder pengene fra børnene på en separat opsparings-konto, og pengene overføres direkte fra nem-kontoen til opsparingen, så dokumentationen er i orden.

Man kan jo ikke i den ene lov sige, at man ikke kan få enkeltydelse til konfirmation, for det er noget man kan spare op til, og så i en anden lov sige, at man skal "spise pengene op" fordi de er sparet op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat