Se enkelt indlæg
Gammel 10-07-2020, 17:32   #150
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.723
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
KL burde bekymre sig om mængden af fejl. I stedet går de per automatreaktion ud fra a

Hanne Bjørn-Klausen (K): KL burde bekymre sig om mængden af fejl. I stedet går de per automatreaktion ud fra at borgerne kun vil snyde systemet

https://www.raeson.dk/2020/hanne-bjo...nyde-systemet/

Kommentar af Hanne Bjørn-Klausen, MF for K (stedfortræder for Rasmus Jarlov) samt kommunalbestyrelsesmedlem i Herlev

SOCIALMINISTERIETS såkaldte ”Danmarkskort” fortæller det i korte træk: kommunerne fejler i mere end hver tredje sag på socialområdet. På børnehandicapområdet er det mere end halvdelen af sagerne – og problemet stiger år for år. I RÆSONs kommentarserie 8/7 spørger Monica Lylloff fra #enmillionstemmer: ”Handicapområdet er en skandale i det danske velfærdssamfund. Har KL taget magten fra politikerne?” Det er godt spørgsmål.

”Nåååå ja”, hører jeg hvert år forvaltningen og andre politikere i min egen kommune sige. ”Men det er jo KUN af de sager, der er anket. Kommunerne behandler jo masser af sager hvert år, som ikke bliver anket”. Sagen er bare, at stikprøver viser, at der blandt de sager, som borgerne ikke har klaget over, findes liges så mange fejl, ifølge en rapport fra Advokatsamfundet. Grunden til at der ikke bliver anket mange flere sager er, at de borgere, der bliver forkert behandlet jo netop ikke har masser af ressourcer, tid og overskud – heller ikke til at klage. Der er jo en grund til, at de har søgt om hjælp.

Det er stærkt bekymrende – og når jeg hører og møder handicappede og pårørende fortælle om deres oplevelser, så bliver jeg ærlig talt både vred, ked af det og flov over, hvordan vi tillader os at behandle familier, der i forvejen har det svært.


phhmw

Politikere er chefer. Embedsmænd er ansatte.

Politikerne skal sidde for bordenden.

Forstå embedsmænd ikke det, må de afskediges.

Kommunernes Landsforening er en PRIVAT forening, hvor de 98 medlemmer ganske frivilligt er medlem af. Sæt KL på plads omgående, også den logeagtige politiske ledelse af KL.

Eller også må landets politikere, Folketing eller de 98 kommunalbestyrelser. fortsætte med at udstille deres svagheder.

Det må og skal være politikere der lovgiver og styrer dette lille land.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat