Se enkelt indlæg
Gammel 08-04-2014, 13:11   #99
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Nyt nyt:
Ombudsmanden har svaret på brevet, og han vil IKKE starte en undersøgelse.

"Jeg har besluttet ikke at undersøge din klage yderligere.

Det skyldes for det første, at jeg ikke mener, at der er udsigt til, at jeg kan hjælpe dig med sagens resultat. Det skyldes også, at ombudsmanden ikke kan behandle klager over Folketinget. Derfor kan jeg heller ikke behandle klager over indholdet af de love, som Folketinget har vedtaget.
Jeg kan således heller ikke tage stilling til, om formubestemmelserne i aktiv socialpolitik burde ændres, sådan som du har foreslået.

Jeg bemærker afslutningsvist, at de to ombudsmandsudtalelser, som du har nævnt, fra henholdsvis beretningen for 1989, side 168 ff, og for 1990, side 240 ff, hvor ombudsmanden udtalte sig om forvaltningsmyndighedernes vejledningspligt og konsekvenserne af vejledningsfejl, ikke kan føre til, at efterbetaling af sygedagpenge ikke skal anses for en formue/indtægt i henhold til lov om aktiv social politik paragraf 14 og 33.


Konklusion =

Ombudsmanden er fuldstændig unødvendig. Har ombudsmanden tidligere udtalt hvordan noget skal fungere. Så er det bare et stykke papir, som réelt er uden betydning.


Det er nu bevist, at der er oprettet en masse myndigheder i vores samfund, som er fuldstændig spild af ressourcer og penge.

Hvorfor foretager Ombudsmanden undersøgelser, hvis man alligevel ikke kan bruge dem i praksis?

*Ryster på hovedet* pilråddent system

En eller anden, stik mig en hammer!

Sidst redigeret af Bodrum; 08-04-2014 kl. 13:20.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat