Se enkelt indlæg
Gammel 02-05-2014, 23:51   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jah jah ... men har du også læst i den? :-)
Ja, men det er så længe siden, at jeg dårligt kan huske hvad jeg læste.

Men jeg husker dog, at jeg nåede frem til, at fiskeolie og kæmpe natlys olie sammen er godt for både hukommelse, koncentration og indlæring.

Både jeg selv og mine børn har i mange år fået tilskud af fiskeolie og kæmpe natlys-olie, især ved min datter, som havde nogle problemer i skolen, var der en tydelig effekt.

Tjekkede op på noget omkring depression for ikke så længe siden, og kan se, at det stemmer overens med det, der står i dit link.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Jeg bemærkede, at du har omtalt din søn og hans forhold til det mindre optimistiske hjørne af sindet.

Er du opmærksom på, at der findes videnskabelige undersøgelser, der konkluderer, at EFA's (og her særlig: omega-3) har en positiv effekt på bla. depression?

Læs evt. her:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC533861/

Det skal samtidig siges, at der også findes artikler, der ikke kan konkludere en effekt ... men man kan jo ikke vide, hvorvidt de artikler er sponsoreret af interessenter, der ikke gerne ser en effekt, da det kunne påvirke deres salg af pharmaca ...
Jeg er ikke helt med på hvad "EFA's" betyder.

Men jeg har i mange år været obs på, at fiskeolie med EPA er gavnlig ved depression.

Da jeg for ikke så længe siden kiggede i mit hæfte om "Den intelligente fedtsyresammensætning" var det netop fordi jeg havde snakket med en bekendt hvis kone slås med en depression.
I sådanne situationer plejer jeg, at anbefale tilskud af b-vitaminer, fiskeolie og evt. d-vitamin.

Jeg er fuldt ud bevidst om medicinalindustriens magt.
Pt har jeg det af og til i tankerne i forb. med min problematik vedr. fordøjelsesenzymer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Der er også en sammenhæng imellem depression og Vitamin-D niveauet, sådan at jo lavere Vitamin-D niveau des kraftigere depression - det uden at man ud fra de data kan sige noget om, hvorvidt data skal tolkes den ene vej eller den anden vej rundt, således at det er Vitamin-D niveauet, der fremmer depression, eller det er depression, der fremmer lavt Vitamin-D niveau.

Fagfolk er dog af den opfattelse, at det sansynligvis er Vitamin-D niveauet, der er udgangsfaktoren, idet samtlige celler indeholder Vitamin-D receptore ... det inc. celler i hjernen.
Jeg har taget d-vitamin i en del år og slap af med mit vinter-tungsind.

De sidste par år har mine børn også fået d-vitamin og jeg kan konstatere, at udover at min datter på 17 har været lidt snot-næset engang imellem (sikkert p.g.a. for let påklædning) og min søn har haft forstoppelse, så har ingen af dem været syge i denne periode.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat