Se enkelt indlæg
Gammel 04-03-2017, 00:53   #39
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Jeg har været ved lægen af et par gange og få taget blodprøver i ALT... og alt ser fint ud! Alle tal ligger som de skal og jeg mangler ingen vitaminer eller lign, der skulle gøre at jeg har smerter,,,
Det er jo dejligt.

Hvis du læser om mineraler og derudfra synes du har nogle mangel-symptomer, så kan det ofte hjælpe, at tage det pågældende mineral som cellesalt (homøopatisk).

"Cellesalte er IKKE helbredende, og har ingen helbredende virkning. De tilføres kroppen, for at give cellerne et spark, så de igen kan fungere optimalt, og kroppen derved kan helbrede sig selv.
Så snart bedring indtræffer, efter at man er begyndt at indtage cellesaltene, skal man stoppe behandlingen.
Kroppen er nu blevet hjulpet i gang med at kunne optage dette cellesalt fra føden og er selv i gang med at genoprette balancen.
"

http://www.go2know.dk/index.php?page...orieogoversigt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Jeg opsøgte som skrevet en kranio sakral terapeut, og der må jeg sige at der skete altså noget, da hun begyndte og arbejde med min lænd og ryg!
Efter 1 behandling, hvor der var gået 1 uges tid, oplevede jeg en dag mellem jul og nytår at jeg vågnede og lå i min seng, og så ville jeg lige strække mig lidt, og det gør jeg altid med en hvis forsigtighed, men denne morgen skete der virkelig noget vildt, det gav et knæk i min lænd/haleben området, og jeg følte det så kraftigt at jeg nærmest så for mig, hvordan det hele lige drejede sig, og det gjorde faktisk ondt, men de det var "færdig" rejste jeg mig og gik stille rundt, og det var MEGA ømt, men jeg havde ikke ondt, og det var en total underlig følelse!

De efterfølgende dage, forsvandt mine smerter i begge sider ved hofterne, og jeg var overrasket, og rystet samtidig.. Jeg havde dog stadig smerter i lænden og halebenet, og terapeuten sagde at hun rådede mig til og få 2 behandling inden for 14 dage, uanset hvordan jeg følte det...

Så jeg fortalte hende selvfølgelig om hændelsen, og hun sagde at det var en god ting at det var sket, for det var et tegn på at min krop var begyndt og "helbrede sig selv", og slappe af i muskulaturen og ikke virke så spændt!

Efter 2 behandling forsvandt smerterne i siderne også, dog ik helt i venstre siden, men MEGET bedre end før, og jeg havde/har nu kun smerter ved tunge løft og foroverbøjning, kan jeg heller ikke pga det gør ondt i venstre side.
Det er en kæmpe forandring til forhold før..
Skønt. Det er så dejligt når man endelig finder en kompetent behandler.

Jeg havde fået indtryk af, at en kranio sakral terapeut kun behandler oppe omkring kanten af kraniet, men af det du skriver lyder det som om, at de også behandler hele ryggen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
dog har min mave været helt af H til efter at det her "knæk" har været der, lige alt fra diarre, til forstoppelse, til sidestik og jag i maven, har været indlagt pga smerterne var så voldsomme! Men alt så fint ud mht blodprøver! Så heller ingen svar her på hvordan min mave gik sådan amok!

Jeg er begyndt og få trælse smerter i nakken og skulderen og i mine håndled og ankler.. Typisk når alt det andet lige går så godt!!
Kan det tænkes, at du "bare" skal have nogle flere behandlinger?

For en måneds tid siden mødte jeg en kvinde, som jeg har snakket en del med de sidste par år, vi har bl.a. udvekslet erfaringer om vores fordøjelsesproblemer.
Hun var blevet opmærksom på nogle problemstillinger omkring vagus-nerven, og da jeg googlede det blev jeg meget overrasket, for det passede rigtig godt på flere af mine problemer.

Du kan læse lidt om det her:
http://www.madforlivet.com/viden-og-...nerven-stress/
http://www.madforlivet.com/viden-og-...n-vagus-nerve/

Samme aften begyndte jeg at behandle vagus-nerven med zoneterapi, og knap en uge senere begyndte min fordøjelse at fungere bedre end den har gjort i flere år.

Den samme kvinde anbefalede en fysioterapeut i nabobyen, som også kunne osteopati.

Ved første behandling startede han med at stå bag mig og "lære" mig hvilken holdning min ryg skulle have, og jeg følte mig meget frustreret, for det kunne jeg da ikke.
Da jeg lå på briksen startede han med, at trykke stille og roligt hele vejen ned at min rygrad, på begge sider, og nogle steder var jeg ret øm.
Resten af eftermiddagen oplevede jeg en vekslende ømhed flere steder i ryggen.
Men, da jeg skulle lufte hund efter aftensmaden blev jeg meget overrasket. Da jeg kom ud på gaden kunne jeg mærke, at jeg havde fået en helt anden holdning i ryggen, præcis som fysioterapeuten havde "lært" mig. Lige i starten følte jeg mig som en karikatur- tegning, men efterhånden begyndte det, at føles mere normalt.
Nu, ca. en måned senere, har jeg stadig denne rigtige holdning i ryggen, og jeg kan mærke, at jeg nu bruger lår-musklerne mere, hvor jeg tidligere har brugt læg-musklerne. Siden jeg var barn har jeg haft et område under fod-ballen med meget hård hud, dette er ved at forsvinde. Så jeg er overbevist om, at jeg har gået rundt hele, eller det meste af, mit liv med en skævhed i ryggen, som har været skyld i bl.a. myoser i skulder/nakke.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
mht maven, har nogle læger haft mistanke på irritabel tyktarm, men er blevet afvist hos diætister som ikke mener det er det.. Så heller ikke nogle svarer på mave problemerne..
Irritabel tarm/IBS er en skraldespands-diagnose, så du skal ikke være ked af, at du ikke har fået den.
Det er en diagnose, som lægerne ofte bruger når alle andre (bl.a. de mere farlige) diagnoser er blevet udelukket.

Det er mit indtryk, at mange, som har fået diagnosen går hjem og googler den, og bl.a. finder facebook-grupper for personer med diagnosen, og derigennem støtter hinanden i hvad de kan spise og ikke kan spise. Men hvis man læser med i sådan en gruppe, så finder man snart ud af, at det ikke er de samme ting personerne ikke kan tåle.
Problemet heri er, efter min mening, at personerne fastholdes i denne diagnose, og ikke søger videre efter en løsning på deres fordøjelsesproblemer.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Den mulighed hun fortalte om var at hun kunne lave en henvisning til Århus Hospital, hvor de har en afdeling der arbejde med patienter med Funktionelle Lidelser - det er svære kriterier der er for at blive taget ind, så det er kun hvis dem i Århus mener jeg har "nok problemer" til at jeg kan blive godkendt at det sker, yderligere sagde lægen at der er MEGET lang ventetid...

Jeg vurderede at det ville jeg gerne at vi forsøgte, det kunne være rart hvis de ville tage mig, og at jeg så evt. kunne blive udredt, eller de havde nye øjne på mine problematikker, for jeg har det stadigvæk svært med min fremtid mht arbejdsmarkedet!

Så dette går jeg og venter på pt. mht om jeg bliver kaldt ind eller om jeg bliver afvist..
Læs Nørd's indlæg herunder og overvej det igen.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg her ikke personlige erfaringer med klinikken men har læst om funktionelle lidelser i de sidste par år og jeg synes ikke at det er behagelig læsning og ville selv nægte at gå til en sådan klinik.

Hvis du ikke selv har læst om funktionelle lidelser så bør du gå i gang hurtigst muligt. Jeg vil vedhæfte et par links så du selv kan begynde at læse om begrebet:

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2014-0...e-psykisk-syge

http://www.arbejderen.dk/udtalelser/...nelle-lidelser

https://www.information.dk/indland/2...s-psykisk-syge

http://jyllands-posten.dk/nyviden/EC...pandsdiagnose/
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat