Se enkelt indlæg
Gammel 03-03-2017, 17:42   #37
Forvirret87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2016
Lokation: Hjørring Kommune
Alder: 36
Indlæg: 19
Styrke: 8
Forvirret87 er ny på vejen
Smile Opdatering

Hejsa

Det er noget tid siden jeg har været herinde kan jeg se.

Der er sket en smule siden sidst, for dem som er interesseret i at høre opdateringen :-)

Jeg har været ved lægen af et par gange og få taget blodprøver i ALT... og alt ser fint ud! Alle tal ligger som de skal og jeg mangler ingen vitaminer eller lign, der skulle gøre at jeg har smerter,,,

Jeg opsøgte som skrevet en kranio sakral terapeut, og der må jeg sige at der skete altså noget, da hun begyndte og arbejde med min lænd og ryg!
Efter 1 behandling, hvor der var gået 1 uges tid, oplevede jeg en dag mellem jul og nytår at jeg vågnede og lå i min seng, og så ville jeg lige strække mig lidt, og det gør jeg altid med en hvis forsigtighed, men denne morgen skete der virkelig noget vildt, det gav et knæk i min lænd/haleben området, og jeg følte det så kraftigt at jeg nærmest så for mig, hvordan det hele lige drejede sig, og det gjorde faktisk ondt, men de det var "færdig" rejste jeg mig og gik stille rundt, og det var MEGA ømt, men jeg havde ikke ondt, og det var en total underlig følelse!

De efterfølgende dage, forsvandt mine smerter i begge sider ved hofterne, og jeg var overrasket, og rystet samtidig.. Jeg havde dog stadig smerter i lænden og halebenet, og terapeuten sagde at hun rådede mig til og få 2 behandling inden for 14 dage, uanset hvordan jeg følte det...

Så jeg fortalte hende selvfølgelig om hændelsen, og hun sagde at det var en god ting at det var sket, for det var et tegn på at min krop var begyndt og "helbrede sig selv", og slappe af i muskulaturen og ikke virke så spændt!

Efter 2 behandling forsvandt smerterne i siderne også, dog ik helt i venstre siden, men MEGET bedre end før, og jeg havde/har nu kun smerter ved tunge løft og foroverbøjning, kan jeg heller ikke pga det gør ondt i venstre side.
Det er en kæmpe forandring til forhold før..

Jeg har lige i uge 7 afsluttet 4 ugers praktik, hvor jeg faktisk stort set ikke mærkede til smerterne, dog har min mave været helt af H til efter at det her "knæk" har været der, lige alt fra diarre, til forstoppelse, til sidestik og jag i maven, har været indlagt pga smerterne var så voldsomme! Men alt så fint ud mht blodprøver! Så heller ingen svar her på hvordan min mave gik sådan amok!

Jeg er begyndt og få trælse smerter i nakken og skulderen og i mine håndled og ankler.. Typisk når alt det andet lige går så godt!!

Dog har jeg haft smerter disse steder før men det kommer og går, nu er det bare oftere.

På baggrund af det hele valgte jeg og opsøge en ny læge vi har fået i vores lægehus, og hører om ikke hun vil kigge min journal igennem med nye øjne, og evt kan se om der kan gøres noget...

Hende var jeg inde ved i mandags, hvor hun havde noteret en masse fra min journal på et a4 papir, og jeg følte virkelig hun havde sat sig ind i tingene..

Konklusionen på det hun kunne læse sig frem til, er at jeg fra tidligere røngten billeder har slidgigt i de nederste lændehvirvler (som man jo ikke kan gøre noget ved andet end styrke træning som jeg allerede gør), mht maven, har nogle læger haft mistanke på irritabel tyktarm, men er blevet afvist hos diætister som ikke mener det er det.. Så heller ikke nogle svarer på mave problemerne..

Alt i alt kunne hun jo bare sige at jeg faktisk er blevet tjekket i hoved og r** uden nogle diagnoser..

Idet at jeg har smerter fra nakke/skuldre, mave, og lænd/ryg, har jeg 3 ting jeg har problemer med..
Den mulighed hun fortalte om var at hun kunne lave en henvisning til Århus Hospital, hvor de har en afdeling der arbejde med patienter med Funktionelle Lidelser - det er svære kriterier der er for at blive taget ind, så det er kun hvis dem i Århus mener jeg har "nok problemer" til at jeg kan blive godkendt at det sker, yderligere sagde lægen at der er MEGET lang ventetid...

Jeg vurderede at det ville jeg gerne at vi forsøgte, det kunne være rart hvis de ville tage mig, og at jeg så evt. kunne blive udredt, eller de havde nye øjne på mine problematikker, for jeg har det stadigvæk svært med min fremtid mht arbejdsmarkedet!

Så dette går jeg og venter på pt. mht om jeg bliver kaldt ind eller om jeg bliver afvist..

Jeg skal starte i en ny praktik d 13 marts, og jeg håber VIRKELIG den går lige så godt som den tidligere!

Er der andre herinde der har været forbi Århus Hospital mht. funktionelle lidelser?
Hvis, hvad fik i ud af det?

Mvh..
Forvirret87 er ikke logget ind   Besvar med citat