Se enkelt indlæg
Gammel 14-12-2016, 12:09   #32
Forvirret87
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2016
Lokation: Hjørring Kommune
Alder: 36
Indlæg: 19
Styrke: 8
Forvirret87 er ny på vejen
Hej Vovse og Nørd,
Så fik jeg endelig tid til og sætte mig ned og svarer på jeres fine svar. Er virkelig glad for den her side findes, for hold op hvor kan man være ensom med sine "skavanker"!

Nørd, du får lige mine svar først til dit indlæg:

Mht og skifte læge, er som det er over hele landet, MEGA svært, alle lægerne heroppe, er lukket for patient tilgang, og det ene sted der ikke er, er et sted som er meget udskældt og hvor flere direkte advarer mod og tage det lægehus, så det er virkelig svært hvad man så skal.. :-/

At jeg raskmeldte mig var en blanding af forskellige ting, blev lidt rystet da jeg hørte fra en bekendt, at hun ikke troede på at de ville tro på mig mht at jeg havde smerter igen, med tanke på mit sygeforløb, og så at jeg "bare" har gået hjemme i 2 mdr, så hun opfordrede mig til og raskmelde mig, og så evt. tage en virksomhedspraktik, og så teste mig selv der, og går det ikke, så kan jobcenteret og en sygemelding komme på banen..

Desuden har jeg besluttet og droppe kiropraktor/fysioterapi behandlinger de næste 3 mdr,(hvis ikke det bliver for ulideligt), og så se om hvordan min krop siger til det. Det var faktisk mine forældre der sagde at min krop måske også kan være i en stress tilstand, da jeg konstant HELE tiden de sidste 3 mdr, har været hos forskellige behandlere. Kroppen har ikke fået lov og hele sig selv, hvis man kan sige det sådan.

Det er svært og sige hvad jeg selv tror jeg kan holde til, men søger fuldtidsjob, og så må jeg tage den derfra, mine smerter er jo periodiske, og det kan være jeg har 14 dage hvor jeg kan arbejde fuldtid, og så har jeg 14 dage hvor det kun er 5 timer om ugen, det er vildt som det svinger..
Pt er en rigtig god periode, og i søndags var jeg først ude og gå med en veninde hvor det endte med vi gik 7 km, (hvilket ikke var meningen, men vi kom simpelthen til og snakke helt vildt, og så gik tiden). Bagefter cyklede mig og min kæreste ud til mine forældre, og det blev til 13 km. Jeg har ikke cyklet i den frie natur i 3 år, skal det lige siges!

Jeg var spændt på min krop dagen efter, men den har ikke været øm, mere end man normalt ville være efter sådan en aktiv dag! Det var virkelig fedt og prøve!

De sidste dage her, har også gået rigtig godt. Skal stadigvæk ikke vride min lænd, eller krop, men husker jeg dette går det faktisk rigtig godt, og skal heller ikke lige løfte en masse tungt! Men 7-9-13 det går godt!

Tak fordi du tager dig tid til og svarer.

Vovse:
Jeg skrev tidligere at mine mavegener stammer helt tilbage til da jeg var 12 år, og mit vrid i lænden kom først i 2011, hvor jeg var 24 år! Så jeg tvivler på det har en sammenhæng, men man skal da aldrig sige aldrig.

Jeg har i perioder, f.eks da jeg trænede i motionscenter, døjet meget med spændinger i nakke og skuldre, og en kiropraktor har forsøgt og behandle den, men det gjorde det bare endnu værre, med ekstremt ulidelig hovedpiner flere gange om ugen, så det stoppede brat! Efter jeg er begyndt og strække musklerne ud i nakken, har det hjulpet rigtig meget, og for 2 mdr siden fandt jeg ud af at jeg bider tænderne hårdt sammen, når jeg skal sove, og det stoppede jeg så med, og siden der er det faktisk blevet rigtigt godt. Ind imellem hvis jeg har lavet lidt fysisk, kan de godt komme igen, men slet ikke i samme grad som før.

Mht. hukommelse og koncentration, synes jeg ikke har de store problemer! Det er kun hvis jeg føler jeg har meget om ørerne, at der kan være lidt problemer, men nej ellers ikke, og har heller ingen symptomer fra mine tænder.

Mine symptomer fra min mave er følg.: Oppustethed, luft i maven, mavekneb, til tider forstoppelse.
Har det sidste år gået til diætist på sygehuset, til kontrol, og det har gjort en kæmpe forskel.
Jeg er blevet opmærksom på at få flere grøntsager og frugt og grønt ind i min kost, og det har hjulpet rigtig meget. Mine problemer med madvarer er junkfood, hvidt brød og hvide ting generelt, desuden drikkevarer med brus er NO-GO, Fede saucer med fløde duer heller ikke osv. Desuden skal jeg tænke over ikke og tage for store portioner når jeg spiser, det er mest aftensmaden jeg her tænker på, for overspiser jeg, går det os galt (lyder helt som en af dem som har fået de der fedmeoperationer, men det har jeg nu ikke)..

Det jeg mener med fornuftig kost, er at man i hverdagene tilføjer flere grøntsager og frugt og grønt, og at aftensmaden skal være varierende, og så har jeg gjort sådan at jeg kun må få slik/godt lækkert måltid 1 gang om ugen, evt. fredag og lørdag.. Det virker bedst for min fordøjelse og gøre sådan..

Det er godt nok mærkeligt at de ikke har ville lave den funktionsoptagelse på mig, for jeg har os været til reumatolog, men der blev jeg bare henvist til alm mr scanning og alm røngten af lænd og hofter... Hmm.. man undres..

Tror os det er fordi jeg ved hvor meget andre mennesker omkring mig har været igennem med deres rygsmerter, at jeg ikke føler at mine læger har "gjort nok" for mig, at jeg sidder med følelsen af at der mangler og blive undersøgt nogle ting... Men ikke om jeg kan overbevise mine læger om dette!
De kalder det jeg har Kroniske Lændesmerter, og så skal jeg spise nogle smertestillende de dage det er slemt!

Det er op af bakke!

Det lyder også til at du efter mange år med "skavanker" kender din krop rigtig godt, og at du ved hvad du skal gøre og ikke gøre.
Det har taget mig 5 år indtil videre og bare erkende mine begrænsninger i det daglige, det er godt nok en svær og hård process..

Jeg har besluttet og prøve kranio sakral terpai, min svigermor insisterede selvom jeg jo havde sagt stop for behandlinger, men har undersøgt på nettet hvad det er for noget, og udfra jeg fandt ud af, er det ikke skadeligt for ens krop, hvis det skulle gå hen og vise sig at det ikke virker...

Men det kunne være fedt hvis jeg var en af dem hvor det var det som skulle til... !

Hvordan klarer du egentlig din økonomi mht du er førtidspensionist? Ikke at du behøver gå i detaljer, men tænker bare, at jeg synes det var ved og blive et KÆMPE problem for mig, hvis jeg gik ned på jobafklarings ydelse.. Jeg bor sammen med min kæreste nu, men i princippet ville jeg faktisk ikke have råd til at bo i en lejlighed og have min bil :-O Det er lidt skræmmende at man skal straffes på det økonomiske bare fordi man er syg, og behandlinger ville jeg slet ikke have råd til... forstår ikke det danske syge system!!

mht behandlinger hvor jeg skriver de sidste 3 mdr, skal der stå 3 år..
Forvirret87 er ikke logget ind   Besvar med citat