Se enkelt indlæg
Gammel 10-12-2016, 00:39   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Du får lige disse spørgsmål en gang til, de er vist smuttet i farten.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvordan havde din fordøjelse det inden dine rygsmerter begyndte?
Har du problemer med smerter/spændinger i skulder/nakke-området?
Har du problemer med hukommelse og koncentration?
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Gå lige og tænk lidt over hvordan din fordøjelse fungerer, og hvilke andre gener du evt. har, og vend så tilbage.
Det gælder også symptomer du ikke lige sætter i forb. med din ryg eller din fordøjelse.

Mærker du f.eks. nogen symptomer fra dine tænder?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
mht mine mavegener har jeg været mave patient siden jeg var 12 år gammel
Hvilke symptomer havde du da du var 12 år?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
Nope sådan er jeg aldrig blevet røngten fotograferet, har altid bare skulle stå oprejst eller lagt ned.. og udfra min besked til min læge igår og hans svar idag, får jeg ikke nogen ny røngten eller scanning i hvert fald..
Uden funktionsoptagelse kan de ikke udelukke spondylolistese.

Første gang jeg fik røntgenfotograferet ryggen sagde min læge bagefter, at der engang havde været et meget lille brud, men det var ikke noget der havde nogen betydning.

I dag ved jeg, at det han kunne se var "arkolyse".

Først da jeg kom til en reumatolog blev der lavet funktionsoptagelser, hvor det kunne ses, at jeg havde arkolyse med spondylolistese.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Forvirret87 Se meddelelser
spiser jeg fornuftigt og sundt, er min mave helt i orden, men kommer der for meget fed mad indenover i en længere periode, så går det helt galt!
Hvad forstår du ved, at spise "fornuftigt"?
Hvad sker der i din mave/fordøjelse når du spiser fed mad?

Mit problem er for lidt mavesyre, og det kan stamme fra små fejl i ryg eller nakke.
Hvis jeg ikke gør noget for at stimulere min mavesyre, så får jeg det ganske skidt af ganske lidt hvedemel.
En dag spiste jeg 2 vanillekranse. Efter 10-15 minutter begyndte de diffuse smerter/spændinger i nakken/baghovedet, kort efter kom den tunge fornemmelse i maven, som udviklede sig til oppustethed, suppleret med lidt kvalme.
Disse symptomer bølger så op og ned i ca. 4 dage før jeg får det bedre igen. Hvis jeg vel at mærke ikke spiser mere hvedemel.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat