Se enkelt indlæg
Gammel 01-05-2019, 07:28   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Hvis din arbejdsevne ikke er afklaret så kan de sagtens sende dig i en praktik igen.
Det er kommunens opgave at belyse sagen og da den jo tilsyneladende ikke er belyst ordentligt, så er du ikke afklaret endnu og må på den igen.


Jeg vil foreslå dig at klage til jobcenterchefen over sagsbehandlingen, for den smule du skriver lyder som om jobcenteret har lavet et amatørarbejde som medfører at du knokler i en praktik som så alligevel ikke afklarer dig.

Ved næste praktik vil jeg foreslå dig at være lidt mere proaktiv, hvis du ser at noget er galt, så klag med det samme, så du ikke igen kommer ud for at praktikken ingen vegne fører hen.

Tænker også at du måske skal overveje at bede om at få på skrift hvad målet med den nye praktik er, hvorfor den første praktik ikke kan bruges og hvad der skal gøres anderledes for at denne praktik vil kunne bruges.


Når jeg læser dit spørgsmål, så popper der en masse spørgsmål op i min hjerne, jeg skriver dem nedenfor og tænker at hvis du besvarer dem for dig selv så kan nogle af dem måske hjælpe dig med at skrive din klage.

Hvad var kommunens begrundelse for ikke at have informeret praktikstedet og mentor om formålet for praktikken, har de givet dig en begrundelse?

Hvad eksakt mener kommunen mangler i forbindelse med praktikken, når du har skrevet dagbog (formoder at kommunen har fået en kopi)?

Hvornår opdagede du selv at der var noget galt?
Hvis du opdagede det mens praktikken var i gang, gjorde du noget ved det dengang?
Hvis ikke hvorfor?
Hvis ja, hvad gjorde du, klagede du?

Hvad er der sket i afklaringen?
Var du inden praktikken enig med kommunen i at praktikken omhandler en afklaring af arbejdsevne og ikke at udvikle din arbejdsevne?
Hvor mange timer arbejdede du?
Havde du problemer med at møde op?
Hvis ja, hvad gjorde du ved det?
Blev du sat op eller ned i tid undervejs?
Blev dine skånehensyn overholdt?
Hvad gjorde praktikstedet forkert undervejs ifølge kommunen, der gør at praktikken skal gå om?
Hvor kommer mentor ind i sagen, hvad burde mentor have gjort anderledes i forbindelse med praktikken?
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat