Se enkelt indlæg
Gammel 03-03-2011, 16:50   #22
SusanneB
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2011
Indlæg: 19
Styrke: 14
SusanneB er ny på vejen
Hej ladybird,

Tusind tak for alle dine gode betragtninger og indspark. Det er meget berigende at læse.

I ressourceprofilen står der som det sidste der er tilføjet udtalelse fra lægekonsulent og at jeg har fået revalidering. Men alt dette er mens jeg har været på kontanthjælp (tilføjet i februar måned 2011). Det er ikke umiddelbart relevant her, bortset fra at det burde være vurderet på nøjagtig samme grundlag som ved stop af sygedagpenge. Det er jo det der er så betændt i denne sag.

Hvad der straks er mere interessant i forbindelse med sygedagpengestop er det sidste, som er skrevet af dagpengeafdelingen. Det er skrevet 14. september 2010, altså 2 uger før sygedagpengestoppet (varighed).

Hvis jeg kort skal nævne hvad de skriver som svar på de første relevante punkter i §27:

Ad 1)
Vi kender endnu ikke behandlingsplan for SusanneB, og kan derfor ikke vurdere om der er behov for, og om det er realistisk at revalidering kan føre til ordinært job. Sygedagpenge kan således ikke forlænges med denne begrundelse på nuværende tidspunkt.

Ad 2)
Vi afventer svar på behandlingsplanen for SusanneB, og ved derfor ikke om helbredstilstanden er stationær. Vi kan derfor ikke vurdere om der er behov for en arbejdsprøvning. Sygedagpenge kan derfor ikke forlænges med denne begrundelse.

Ad 3)
Vi afventer svar på behandlingsplanen for SusanneB, og kan derfor ikke vurdere om der er udsigt til fuld raskmelding indenfor 52 uger. Sygedagpenge kan derfor ikke forlænges med denne begrundelse.

Det er deres grund til at mine sygedagpenge ikke kunne forlænges.

Som vi har talt om har de jo ikke selv søgt efter svar hos lægerne og uanset hvad så er der tale om at i værste fald skulle jeg have en ny hofte. Ellers ville situationen være uændret helbredsmæssigt. Her skal også nævnes at jeg har andre helbredsmæssige problemer, som gør at en fortsættelse af mit hidtidige arbejde ikke kan lade sig gøre. Det har kommunen også selv konkluderet tidligere flere andre steder i min ressourceprofil. Derfor virker det noget købt at de nu lader som om at de ikke ved om jeg bliver erklæret fuld rask. Det bliver jeg aldrig. Hvis jeg skal arbejde, så er det kun hvis jeg kan starte på en frisk i et job som ikke er videre fysisk belastende. Derfor fik jeg jo også tilkendt revalidering efter jeg røg på kontanthjælp.

Venlig hilsen
SusanneB
SusanneB er ikke logget ind   Besvar med citat