Emner: Syg igen
Se enkelt indlæg
Gammel 04-12-2016, 14:48   #12
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Det er svært at vide om det er lettere at få flex når man har et job, men fastholdelsesflexjob er en speciel tildeling af flexjob der henvender sig netop til personer som allerede er i arbejde men ikke længere kan klare det på normale vilkår og risikerer at miste jobbet.
Som jeg har forstået det skal du ikke leve op til helt de samme regler for flex som andre der skal afprøves i hoved og bagdel, formålet er at fastholde dig på den arbejdsplads du allerede er ansat på.
Hvis du i dag får fastholdelsesflex og senere bliver afskediget så er jeg ikke sikker at du er "almindelig flexer" og at du uden videre overgår til ledighedsydelse og kan søge nyt flexjob uden en decideret visitation, det må du lige undersøge hvis du går den vej.

Før i tiden var det vist lettere at blive bevilget fastholdelsesflexjob end almindeligt flexjob, måske er det stadigt sådan hvis ellers virksomheden har dokumenteret de tiltag de har gjort for at beholde medarbejderen i ordinær beskæftigelse.

I forbindelse med reformen blev der dog lavet stramninger også i forbindelse med fastholdelsesflexjob.
Jeg kender ingen som er blevet fastholdt, jeg har heller ikke læst nogen her på siden som har skrevet at de har været igennem fastholdelsesflex forløb, men det forlyder at det efter reformen er blevet mere end svært.
Når man ikke har hørt om personer som har fået det tildelt er det svært at vide om der faktisk findes personer som efter reformen bliver tildelt fastholdelsesflex.

På den anden side er det jo også gjort mere end svært at få flex på normal vis, så hvis min arbejdsgiver havde været med på den havde jeg med sikkerhed forsøgt mig den vej, da jeg tror at det er en lettere måde at få flexjob, mit jobcenter var i hvert fald meget interesseret i at fastholde mig i jobbet.
Samtidigt behøver man jo ikke at søge job efterfølgende og skal ikke sætte sig ind i nye arbejdsopgaver på samme måde hvis man kan blive i det oprindelige firma.

Du kan også læse mere om fastholdelsesflexjob i disse to link:
http://www.ftf.dk/beskaeftigelse/art...elsesfleksjob/
https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...elsesfleksjob/

Sidst redigeret af Nørd; 04-12-2016 kl. 15:37. Årsag: stavefejl
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat