Se enkelt indlæg
Gammel 06-10-2008, 11:11   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Vi har vist haft en snak om det før her på siden.

Ingen støtter socialt bedrageri, da de FÅ, der begår det, får det til at gå ud over de mange, som IKKE gør.

Jeg synes, man skal være MEGET varsom med at anmelde.

For man ved IKKE hele baggrunden for, hvad der foregår.

Eks. er der jo nu LOVLIGT mulighed for at være deltidssygemeldt - og dermed LOVLIGT arbejde, SELVOM man får sygedagpenge.

Og når man IKKE kender hele baggrunden, synes jeg, det er bedst at lade tvivlen komme vedkommende til gode.

Det offentliges enorme og omfangsrige kontrolsystemer skal nok tage sig af det. Kommunerne har jo også afsat mange, mange penge til at kontrollere socialbedrageri.

Der er vist OGSÅ tjek i lufthavnene af de rejsende, om de er på overførselsindkomst. Men.... nogle kan i visse tilfælde få TILLADELSE til at rejse til udlandet på sygedagpenge, og hvis man IKKE ved, om det er tilfældet, så skal man også her passe på med sin mistænkeliggørelse.

Men jeg vil lige gentage, at jeg synes IKKE, det er i orden med socialbedrageri.

Konsekvenserne er sikkert individuelle... fratagelse af penge, politianmeldelse eller ingenting.

Men det vil IKKE kunne undgå at gå ud over børnene... alene en anonym anmeldelse med efterfølgende "kontrolsamtaler" rammer børnene... både i tilfælde af uskyldighed og skyldighed.

Jeg ville IKKE anmelde det, fordi jeg IKKE har nogen anelse om baggrunden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind