Se enkelt indlæg
Gammel 24-07-2009, 18:25   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære venner.

Nu forstår jeg! Så er det korrekt at kalde dette en bizar sag, hvor kassetænkningen går forud for det enkelte menneskes fremtid. Et TYDELIG bevis på den forskelsbehandling af handicappede.

Det vil sige at vedkommende står i samme situation, som jeg.

Jeg var godt forsikret igennem mit arbejde da jeg blev ramt, og blev handicappet.
Jeg modtager højeste pension i det gamle system, før 2003.
Hvis jeg søgte flexjob, eksempelvis 15t/ugen, og fik det bevilget skulle min kommune betale ca 17t ugen x 4 uger x 12 mdr= mange penge

Men jeg modtager pension og modtager "kun" få kroner fra det offentlige da mine forsikringsselskaber betaler min "løn" resten af livet.

RESULTAT: Udgift for kommunen.....

Flexjob.......rigtig mange penge!
Pension...... meget penge!

Derfor vil man bekæmpe ethvert forsøg på korrekt genoptræning og dermed henholde sig til at vedkommende ikke kommer på arbejdsmarkedet og VIL have pensionen gennemført.


Men omvendt hvis det havde været en person som gennem længere tid havde haft en defus diagnose og samtidig havde hørt til lavtlønområdet ville denne person blive krævet adskillige arbejdsprøvninger, test, psykolog-undersøgelser osv osv osv med årelange forsøg på at komme ud på arbejdsmarkedet, som flexjobber, uanset konsekvensen for dennes liv og førlighed. Her vil kommunerne ikke kræve pension iht §18.

Helle dusse dig, hvor jeg er blevet klogere og meget vred.

TAK, piger. Jeg vender tilbage med fortsættelsen

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat