Se enkelt indlæg
Gammel 18-03-2011, 19:49   #10
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Omvendt vil jeg lige for god ordens skyld bringe i frisk erindring, at Helsingør-dommen (som du godt må genlæse[1]) påpeger, at der er en KLAR SAMMENHÆNG imellem 1) lovgivningen på området ligesom der 2) ligeledes var indtænkt en KLAR SAMMENHÆNG i forbindelse med lovforarbejdet i fordums tid op til vedtagelse af lovgivningen på området.

Retten fastslår således:

Det gælder selvf. også den modsatte vej: dvs. det ikke er muligt at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet og det ikke vurderes at pgl. er berettiget til (eller omfattet af mulighederne for) fleksjob, så skal der (logisk nok) henvises til: førtidspension.
Hm jo, det burde jo være logisk. Det, på trods, ser vi jo alligevel folk uden forsørgelse (for syg til fleks, for rask til fp).
Jeg vil gemme argumentet til min sag

Tilføjelse: Jeg har lige læst dommen igennem igen. Tager jeg fejl, når jeg opfatter det som at hun er for syg til fleksjob, og derfor ikke må formodes at kunne bestride et. Men alligevel får tilkendt fleksjob, fordi loven siger at hun skal tilkendes fleksjob, hvis hun nægtes førtidspension?

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Iflg. min bedste overbevisning, skal et behandlingsparadigme der ønskes trukket ind i sagen være 1) adækvat, 2) godkendt som behandling ift. dine problematikker (ellers er det en: eksperimentiel behandling) ligesom 3) du selvf. skal vurderes at kunne profitere kort / langsigtet af at modtage tilbuddet samt 4) realistisk vurderet nødvendigvis skal kunne komme i betragtning til at modtage tilbuddet.

Eller sagt på anden vis: Afsættet for afgørelsessagen skal substantielt ikke væsentlig støtte sig til ren gætteri om, hvorvidt du (med afsæt i én eller anden: hokuspokus-behandling) om X >= 5 år evt. ville kunne få det bedre mht. til: arbejdsevne.
Jo, men nu er du jo bekendt med at sagsbehandlere ikke er kendt for at besidde samme logik. Og det er jo svært for mig at komme med argumentet: "Fordi Timeguest siger"
Men mon ikke, jeg kan finde ud af at indsnige en kommentar om dette
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *

Sidst redigeret af Tassi; 18-03-2011 kl. 19:59.
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat