Se enkelt indlæg
Gammel 25-01-2012, 00:00   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af foetsie Se meddelelser
Hej allesammen,

jeg har nu læst flere gange herinde at hvis man er ved at falde for varighedsbegrænsninger at nogle overvejer at melde sig rask for at kunne fortsætte på dagpenge - hvis medlem af en A-kasse, bare for at have en forsørgelsesgrundlag.

Lige så mange gange har jeg læst herinde at en A-kasse kan nægte dig retten til dagpenge efter en langtidssygemelding, men hvor står det skrevet??

Jeg har pløjet forskellige A-kassers websites igennem men kan intet finde om emnet. Nu kan man selvfølgelig ringe til A-kassen men jeg prøver først lige denne måde

Har læst herinde at nogle A-kasser kræver fx. 13 uger fuldtidsarbejde, sågar en på hele 9 måneder?

Men burde der ikke være ensgældende retningslinier hos alle A-kasser?

Mest af alt kunne jeg godt tænke at få lidt 'lov' ell.lign. på disse retningslinier, nogen herinde der har den viden?

Tak.
Hej foetsie,

Du er nok nødt til at gøre op med dig selv hvad du vil. Du kan måske sagtens føle at du er arbejdsmarkedes klar og kan melde dig ledig, så gør du naturligvis dette, men hvis du ikke føler dig klar er det en dum idé.

Der er ingen tvivl om at der et økonomisk aspekt i det også, men igen, hvis man ikke har en reel arbejdsevne, så er der laaaang vej til en afklaring.

Jeg ved ikke lige hvordan det står til med dig og din arbejdsevne/situation!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat