Se enkelt indlæg
Gammel 23-11-2011, 18:45   #5
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Jeg mener så til gengæld ikke at der står noget "sort på hvidt" om det (men er usikker)
Men ved at gældende praksis i de fleste kommuner er at det gør man selvfølgelig ikke. Men der er konkrete vurderinger bag hver gang.

Jeg havde en gang en borger hvor der stod nogenlunde det samme i en status attest. Men jeg lavede det alligevel, i meget tæt samråd med borger. Og det gik godt, hun er nu i fast fleksjob på 20 timer ugentligt på grundlag af det afklarende forløb. Hun tænkte mest pension i starten. (hun vidste nu heller ikke hvad et fleksjob var)
Det forekommer mig en anelse for farligt, hvis kommunerne frit kan "over-rule" en læges ord. Jeg synes egentlig det burde være ulovligt, men man kan da kun håbe, at kommunerne viser en smule medmenneskelighed og tager hensyn til lægers udtalelser (andet virker fjollet, da det jo ofte er kommunen selv, der beder om en læges vurdering).

Din historie er rigtig god. Dejligt at det også kan ende sådan - jeg mener bare ikke det må være med tvang (hvilket der tydeligt ikke var tale om i den sag du beskriver).
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat