Se enkelt indlæg
Gammel 17-02-2016, 19:19   #372
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.773
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sig NEJ, til ulovlig praksis....

http://www.socialraadgiverne.dk/File...is_til_web.pdf

"Men hvad skal socialrådgiverne stille op, når de oplever, at den praksis, de er en del af, ikke overholder lovens bestemmelser? Det er ikke altid ligetil, hverken at definere hvornår noget er lovligt, eller at vide, hvordan man som ansat kan sige fra. Derfor har Dansk Socialrådgiverforening udarbejdet denne guide, der kan hjælpe de socialrådgivere, der kommer i klemme, fordi de direkte eller indirekte pålægges at arbejde på en måde, der er i modstrid med loven eller på kanten af den."

Derfor skal socialrådgivere være statsautoriserede, med personligt ansvar over for lovgivningen.......................

............. nøjagtig, som sundhedspersoner, flymekanikere, AUT.VVS-Kloakmester etc.

Vi borgere må ikke falde i fælde og ride med på påstanden, at det er jo svære vurderinger og afgørelser en socialrådgiver skal træffe.

Socialrådgivernes jobfunktion er ikke vanskeligere end andre faggruppers jobfunktion, hvor der skal foretages en vurdering med store konsekvenser.

Problemet er, at alt for mange sagsformidlere, sagsbehandlere OG socialrådgivere som ikke er dygtige og stærke nok til at bestride deres job.

De er alt for lette til at blive presset til ulovligheder og varetage kommunernes økonomiske interesser. Presset af de embedsmands chefer som har en personlig interesse i overholdelse af en kommunes budget. Længere er den ikke.

Det ser vi bla ved at selv Ankestyrelsen taber alt for mange af deres sager ved de civile domstole. Længere er den ikke.


http://www.k10.dk/showthread.php?t=31037

Hvilket vel beviser min påstand?

Tænk på, hvis jeg som autoriseret flymekaniker, skulle rende rundt med et tilsvarende bog, om hvordan jeg skulle forholde mig til min chef pressen igennem ulovligheder vedrørende dit flys sikkerhed. Hovedrystende, at tænke på.

Men i tunge børnesager accepterer vi tilstanden.


Hilsen Peter

62.108

Sidst redigeret af phhmw; 17-02-2016 kl. 19:54.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat