Emner: fuldmagt
Se enkelt indlæg
Gammel 18-11-2011, 16:34   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af fru jensen Se meddelelser
Hun er en §-rytter af format og rigtig tung at danse med.
Det er formodentlig sagsbehandler du omtaler her ?


Citat:
Ved første møde for 2 år siden fik hun en fuldmagt, hvor jeg må give og modtage oplysninger om borgeren i forhold til hans sygedagpengesag. ½ år efter bad hun igen om en fuldmagt og fik en kopi af den oprindelige, og nu er det 3. gang hun beder mig om en fuldmagt. Jeg mailede den oprindelige og fik svar tilbage, at den er for gammel. Fuldmagter er kun gyldige et år.
De facto (dvs. i praksis) tillægges fuldmagter generelt en løbetid på 1 år.


Sæt evt. en årlig gentagelse ind i din elektroniske aftalekalender og gentag proceduren med aflevering af en nydateret og underskrevet fuldmagt - så er den udfordring med "forældelsen" håndteret ... men det betyder ikke, at der så ikke kan dukke nye "kreative" udfordringer op ift. fuldmagten ...

Som ekstra livrem & seler: Skriv evt. på fuldmagten, at den er gældende indtil den skriftlig tilbagekaldes.

Indskriv evt. også som et tillæg til fuldmagten selve afsættet for den givne fuldmagt, nemlig Forvaltningslovens §8.

Citat:
§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=105127


BTW: Husk at få myndigheden til at kvittere på en samstemmende kopi for modtagelsen ... så er I bedre stillet, når(/hvis) fuldmagten "bliver væk".


Citat:
Ordlyden i fuldmagten er: " F U L D M A G T - Jeg giver hermed min bisidder xx, adresse fuldmagt til at modtage og give oplysninger til alle myndigheder på mine vegne i forbindelse med min sygdom. Dato - underskrift"
Er der noget til hindre for, at du påtager dig den fulde partsrepræsentation ?

Det virker lidt som om den pgl. ikke selv (under sygdom) kan varetage at føre sagen.


Citat:
Står der nogen steder i lovgivning e.l. at en fuldmagt kun gælder et år ?
Ikke så vidt jeg lige husker ... men de facto siger man generelt, at en fuldmagt udløber efter 1 år.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat