Se enkelt indlæg
Gammel 04-01-2018, 12:40   #8
Desmond007
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2011
Indlæg: 274
Styrke: 13
Desmond007 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Nej der er ikke nogen 6 mdrs grænse, i forhold til fleksjob hedder det normalt 5 ugers ferie om året, og ellers skal man blive indenfor landets grænser, medmindre man er udstationeret af et dansk firma. Man kan ikke f.eks holde et halvt års orlov og tage ubetalt med sin mand på hans udstationering, uden at miste fleksgodkendelsen.

Jeg tænker at det måske er en god ide at tale med dem om hvodan det ser ud, i forhold til de 3 mdrs vinterlukning, når det er hvert år. Hvad nu hvis du ikke engang ville kunne få ledighedsydelse fordi det anses som sæsonbetonet, og du ikke engang kan tage ud af landet i den periode.

Hellere få det på plads nu, end at få et job og gå med usikkerheden. Måske vil hun så gerne have dig i job, at hun er parat til at give lov.
Ja, okay, det kan jeg godt se fornuften i. Er det noget med at der ikke direkte er en lov der dikterer hvad jeg i min situation må og ikke må? At det udelukkende er op til min sagsbehandler at vurdere validiteten og fornuften i at jeg tager væk hver vinter for at undgå opblussen af symptomer?

Nu tænker jeg lige højt...
Hvis man får permanent fleksjob (jeg er 40 år), så kan jeg da vel
godt rejse ud om vinteren, uden at kommunen kan revurdere mit fleksjob så jeg skal
starte forfra med arbejdsprøvning osv?
Desmond007 er ikke logget ind   Besvar med citat