Se enkelt indlæg
Gammel 03-02-2012, 18:28   #8
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Road66 Se meddelelser
Tak for svarene

Jeg er omfattet af personkedsen. Det har jeg nævnets afgørelse på.
Nu skulle kommunen så vurdere hvormange merudgifter jeg har.

Og jeg er dybt uenig. Jeg har medicin udg. for 3555 pr. år (deres udregning) Og jeg har ligeledes fået bevilliget busbilletter. Men jeg kan ikke tage bussen. Jeg har nogen til at køre for mig, når jeg skal til speciallæger.

Er bare så sindsyg rasende

Sagen har en gang været ved nævnet, og kommer nok igen.
Hvilket betyder mere ventetid til mig.....Søgte i marts 2011!!
Road66.

Hvordan klarer du transport til hverdag? Har du besværligheder og kan du ikke tage med offentlige transportmuligheder, så skal du have hjælp på anden måde. Der kan evt. søges om transporthjælpemidler eller kørselsordning, så du får løst dit generelle transportproblem. Er der nogen der ALTID kører for dig, så er det rimeligt at kommunen ser på dèt, og bevilger dig en kørselsordning/hjælpemidler eller giver dig til taxa/håndsrækning når du bliver kørt af andre.

Kommunen SKAL se på alle andre ordninger der kan hjælpe dig, før der kan blive bevilget efter §100 - men du står desværre lidt dårlig når du har en rask ægtefælle/samlever.

Men klag og ank alligevel, brug alle de argumenter der passer på din situation - jeg er ret overbevist om, at kommunen satser på at du opgiver eller venter på hvad ankestyrelsen vil komme frem til, igen.

Vinder du, så skal kommunen betale fra den 1. efter den måned du først søgte §100 - d.v.s at du så skal have efterbetalt fra 1-4-11.

Så på med vanten igen - kommunerne er strenge med de §100 sager.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat