Emner: E-cigaretter
Se enkelt indlæg
Gammel 25-03-2014, 23:58   #1672
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja det giver rigtig god mening...når du siger at det der er kommet nærmest det at ryge en alm cigaret er hvis du damper de der 40 - 50 mg....

Ihvertfald hvis man skal tro på videnskaben...for det er nemlig målt...
Ja, derfor undrer det mig også at man ikke ser flere dampe høj styrke/lav mængde... jeg er kun stødt på det på udenlandske fora, på de danske bliver man betraktet som tosset, hvis man nævner over 24mg/ml...
Citat:
Men selv med de nye ecigs ja så får man betydelig mindre og langsommere optag af den nikotin der er i....
Jeg kan godt mærke at det går langsommere, selv med en RBA, med mesh og +10Watt, men det går stadig en hel del hurtigere end nicorettes skrammel...
Mange tak for det link, hvor er det dejligt at se en ordentlig undersøgelse, der understøtter min teori.

Det skal helt klart prøves, det "at dampe som man røg", dvs. 40-50mg/ml, ca. en gang i timen, ca. samme antal hiv som en cigaret...

Så mangler vi bare et mod der lige sige "bib" når man har "røget" nok

Citat:
Men det er helt rigtigt at det vil kræve at man IKKE bare begynder at dampe mere og mere hvilket måske vil kunne være svært for nogle...
Ja, men det kan muligvis løses ved at man tvinger sig selv til at dampe som man røg, det vil for mit vedkommende sige kun udendørs, bare det at man skal gå udenfor sætter jo en naturlig og kraftig begrænsning i mængden...

Jeg gjorde det da jeg røg, så burde jeg også kunne det med dampen...

Citat:
Men det ser da ud til at det måske kunne være en måde at gøre det på hvis man har hamstret nok og så kan man samtidig unggår de aromaer...man kan jo altid springe fra hvis man ser at man begynder at bruge mere og mere væske...
Ja, der skal (og bliver) hamstret, men den samlede nikotinmængde skulle jo gerne forblive uændret, eller lavere...

Men hamstring er nødvændig, pga. den latterlige 20mg/ml regl (og prisen)...
Citat:
Ud fra ovenstående undersøgelser ja så får jeg en del mindre nikotin nu end da jeg røg...så det er nok ikke det som har gjort noget ved mit blodtryk..
Je, det er der ingen tvivl om, hvis årsagen er dampen, må det næsten være aromaen, alternativt PG og/eller VG...

Citat:
Ang det med blodtrykket og have en maskine så man kunne måle det selv...der står jeg desværre over...det ville jeg simpelthen ikke gide...
Nu tænkte jeg ikke at måle det hver dag, men mere som forsøg, at måle det når du vågner, med lavt nikotin i blodet, og så efter at du har rådampet, bare for at se om det gør en forskel...

De målere jeg tænker på koster nogle få hundrede, men ved som sagt ikke om de er nøjagtige nok til noget som helst...
Citat:
Jeg lider også af diabetes og der burde jeg også tage målinger osv men men det gør jeg altså ikke...
Der er som meget man burde... du kan sikkert også mærke på din krop om den er helt gal, og så nøjes med at tage en måling der...
Citat:
Hvis jeg skulle det ja så ville min hverdag jo begynde at handle om sygdom konstant og det gider jeg virkelig ikke...

Jeg er måske nok lidt mærkelig i den retning...
Det er nok meget normalt, jeg har ihvertfald høre flere diabetikkere sige det... tvivler da også krafitgt på at jeg ville have lyst til at måle hver eneste dag, hvis det var mig...
jh er ikke logget ind   Besvar med citat